Aquatlantis Fusion100 van Esther83


Esther83

Well-known member
Lid geworden
26 juli 2008
Berichten
875
Leeftijd
40
Locatie
Assen
Nu project 1 loopt, is het tijd voor project 2.
Mijn laatste Tanganyika vissen zijn verkocht en zodoende heb ik mijn 1 meter bak nu beschikbaar voor iets nieuws.

Het is een tweedehands Aquatlantis Fusion 100.
Exclusief ombouw 100x40x40, bruto 160 liter.

20200430_103033.jpg


Waarschijnlijk ga ik nog wel een topic openen wat betreft het visbestand, want ik heb nog geen keuze gemaakt welke kant ik precies op wil.
Wel denk ik met veel hout (kienhout, slagtanden) te gaan werken en beplanting zonder co2.
Eigenlijk sta ik nog volledig open qua ideeën, maar het heeft ook geen haast. Ik noem het dan ook corona project 1 en 2, want nu heb ik volop tijd voor informatie zoeken, vissen in de winkels bekijken zonder kopen, nog langer nadenken etc.. ;)

Hierbij wel alvast een fotoalbum voor dit aquarium met natuurlijk een foto van het betreffende aquarium, die boven op mijn hobbykamer staat.
 
Mooi Esther, John volgt je bak en ik ga je topic volgen :DD
 
Leuk! Ga het ook volgen!
 
In de diepe en spinrijke krochten der berging, vond ik tot mijn verrassing nog een halve zak filterzand. Zodoende ligt de eerste ca. 10 kg in het aquarium. En aangezien dit een fotoalbum is, hierbij een spectaculair beeld van dit heugelijke feit.

20200507_142838.jpg
 
Leuke bak. maar dit is toch geen Aquatlantis Fusion 100? of is dit een oudere model?
 
Leuke bak. maar dit is toch geen Aquatlantis Fusion 100? of is dit een oudere model?

Klopt hoor, wel een Fusion maar het is een oudje. Gratis gekregen van iemand die er nog wat led verlichting in heeft geknutseld.
 
In de diepe en spinrijke krochten der berging, vond ik tot mijn verrassing nog een halve zak filterzand. Zodoende ligt de eerste ca. 10 kg in het aquarium. En aangezien dit een fotoalbum is, hierbij een spectaculair beeld van dit heugelijke feit.

Bekijk bijlage 297841

Dus je bent nog niet bij Wildkamp geweest begrijp ik ;)
 
Ben benieuwd wat je er van gaat maken!
 
Oh, de hoogste tijd voor een update zie ik. Komende week krijg ik de planten binnen, er moet nog het eea goed zinken, maar het begin is er. Ik heb gekozen voor 'Zuid-Amerika' en zou graag de apistogramma borreli willen houden.

20200606_113835.jpg
 
Leuk de Borelli! Heb dat altijd een mooie Apistogramma gevonden.
Welke planten heb je besteld? :)
 
Leuk de Borelli! Heb dat altijd een mooie Apistogramma gevonden.
Welke planten heb je besteld? :)

Ja ik ook en hoop ze nu eindelijk eens te houden en nog wat passende medebewoners te vinden. Qua planten heb ik stiekem meer gekeken naar makkelijk ipv herkomst en komt er HN, anubias nana, vallisneria, helanthium tenellum en cryptocoryne wendtii in.

Er zit al javavaren en javamos in, dat laat ik er ook in.
 
Ziet er goed uit!

Daarmee maak je zeker kans bij de fotowedstrijd ;)
 
Ziet er goed uit!

Daarmee maak je zeker kans bij de fotowedstrijd ;)

Nou bedankt maar écht goede foto's maken is toch minder aan mij besteed. ?
 
Letterlijk net de planten hun plek gegeven dus het moet zich nu gaan aanpassen. Toch vast even een totaaltje.

20200611_113619.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
20200611_144506.jpg


20200611_115009.jpg


Dat dragenstone blijkt de ideale locatie om mos en anubias nana tussen te steken.(y)
 
Dat is inderdaad een steensoort waar je dat prima bij kan doen Esther en dat is goed gelukt.
 
Wat een mooie natuurlijk inrichting! Misschien nog een tip om de achterwand zwart te verven of te beplakken? Denk dat dat niet misstaat op je bak.
 
Wat een mooie natuurlijk inrichting! Misschien nog een tip om de achterwand zwart te verven of te beplakken? Denk dat dat niet misstaat op je bak.

Er zit een achterwand achter hoor. Niet geheel zwart, had zeker ook mooi geleken. In het echt lijkt het wel beter dan op deze foto, moet ik zeggen.
 

Terug
Bovenaan