Wat is er nieuw

Aquatlantis serie Fusion LED verlichting

• Onderwerp starter Onderwerp starter Froggies
  • Startdatum Startdatum
F

Froggies

Guest
Hallo,

ik was opzoek naar een nieuw aquarium gezien de ruimte die ik heb zal het een 60cm bakje worden en wel een kubus om wat watermassa te krijgen.

Mijn vraag ik zie bij aquatlantis het volgende:

Fusion 60 60*40*60 met 19 Watt LED
Fusion 70 70*50*65 met 2 keer 27 Watt LED!!
Fusion 80 80*40*55 met 27 Watt LED

Waarom zouden ze die Fusion 70 met 2 keer 27W uitvoeren is dat niet veelte veel of is de 19 watt in de Fusion 60 veel te weinig?

Als ik kijk naar de Eheim Scubacube 125 50*50*50 zit 4 keer 14 watt T8 in. Alleen vind ik 50cm net te klein als je er ook nog vissen wilt hebben. Als ik het forum lees is 60cm lengte al gauw het minimale.

Is de verlichting van de Fusion 60 voldoende voor de plantengroei of toch beter naar de kleinere Eheim van 50cm. Vind zelf de volgende vissen erg mooi Itiatherina of Pseudomugil.

Aquatlantis gaat het niet worden, vandaag bij de winkel geweest en een bak van 40 diep is geen 40 maar 36cm diep en 80 breed is ook binnenmaat van 76cm ze rekenen de kast erbij, jammer niet gezien.
toch lastig een aquarium te kopen als je beperkte ruimte hebt.

Geen ervaring met die bakken maar je bedoelt dat ze het glas erbij rekenen neem ik aan want dat is meestal bij bakken.

Klopt dat glas erbij geteld wordt is normaal, maar ze tellen ook de lijst erom heen mee.
Hierdoor wordt een bak welke 40cm diep is nog 36cm diep.
Een bak van 60*40*60 wat 144 liter is blijft netto nog 109 liter over.
Nog een mooie plons water, maar diepte van 36 cm vind ik dan te weinig.

mischien een idee op eens bij een aquaria bouwer te informeren denk niet dat je de maat gaat vinden die je graag wilt hebben in het standaard gebeuren

groet

jaap

Thanks komt goed, ik ga iets vinden wat mijn vrouw mooi vind en ik mee uit de voeten kan hahaha komt goed.

Eindelijks de kogel is door de kerk, aquarium is besteld nu wachten totdat het binnen komt, is een eheim incpiria 200 geworden.

Vrijdag 18 sept komt de bak binnen.
Ben benieuwd, zal een topic maken met de opbouw en installatie en inrichting.

nog maar 1 nachtje slapen dan! het lijkt wel sinterklaas!

Ja inderdaad, ik heb ook nog nachtdienst dat scheelt wordt niet slapen haha.
Komt goed ben erg benieuwd, eindelijks een grotere bak tov mijn fluval edge 54l

Aquarium is binnen,
Vanmorgen uit de nachtdienst wachten tot 09hr, bellen hoe laat wordt aquarium geleverd. Pech tussen 13:00 en 15:00 . Wekker gezet om 12:45hr pfff 3,5 uurtje slaap, komt het aqurium om 15:30. Helaas maar hij is binnen.
Zal topic maken met de installatie en hoe de bak gaat worden.

NLgloqdSNxBnY7q7nqJavJQXj_OhB52r.jpeg

Leuk, succes. Ik ben benieuwd naar de inrichting.

De Fusion schijn de vervanger te zijn van de AkvaSatabil

Ik had interesse in de bak van 120 cm maar dan vind ik 40 cm te weinig diepte.

Lastige materie

Martin vd V zei:
De Fusion schijn de vervanger te zijn van de AkvaSatabil

Ik had interesse in de bak van 120 cm maar dan vind ik 40 cm te weinig diepte.

Lastige materie
denk ne dat je twee merken door elkaar haalt
fusion is van fabrikant Aquatlantis
AkvaSatabil is een Deens merk van oa de AKVA AQUARIUM EFFECT LINE MARK II
geen vergelijking dus

groet

jaap

Dan heb ik iets verkeerd gelezen zou zo maar kunnen.

Maar ik las dit bij Utaka speciaalzaak

AkvaStabil Move 160 - 160x60x64cm �

AkvaStabil Move 160 meubel �

In het najaar zullen zowel de Move als de Mark II worden vervangen door ��n nieuw model, de Fusion.

Even gekeken op de Akva Stabil site maar toevallig hebben ze dezelfde naam voor hun nieuwe aquarium.

De maten zijn wel beter dan de Aquatlantis.

zie het nu ook zeg das toevallig maten zijn inderdaad beter zie ik
alhoewel de Aquatlantis Fusion 120 - 120x50x70cm � 769.- en die is wel compleet met verlichting en filter kan ook zonder filter geleverd worden af fabriek zie ik net in de folder

die van Akva Stabil worden nog zonder filter en verlichting verkocht wordt dan een behoorlijk prijzig plaatje

groet

jaap

Klopt de AkvaStabil is vrij prijzig.

De Aquatlantis Fusion 120 - 120x50x70cm is financieel misschien een beter keus maar de hoogt van 70 cm is mij iets te en 60 hoog heb je niet bij diepte 50

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan