Wat is er nieuw

Aquatlantis Splendid 120 ULTRA - Z/A Rio Orinoco

Bonkie97

Member
Lid geworden
27 april 2025
Leeftijd
28
Dit is mijn Rio Orinoco georiënteerde aquarium. 120cm x 40cm x 61cm.

IMG_7510.jpeg

Visbestand:

30 x Paracheirodon Simulans.
13 x Nannostomus Eques.

( Zou hier een groep Dicrossus Filamentosus 3M/6V of 6 C. Maronii + harem Api. Agasizzi of C. maronii + koppel Api. Macmasteri bij kunnen? )

Planten:

- Limnobium Laevigatum.
- Echinodorus Bleheri.
- Echinodorus Argentinensis.
- Hydrocotyle leucocephala.

- Palmbladeren / Mango blad en dergelijk organisch materiaal.

Techniek:

- Oase Biomaster thermo 600.
- Co2 installatie met PH elektrode.
- Er komt nog HS Aqua Torogran bij.

Waterwaarden:

- PH 6.7 .
- KH 5.0 .
- GH 4.0 .
- Temperatuur 25 graden.

IMG_7509.jpeg
IMG_7511.jpeg

Hier onder is een overzicht gemaakt met daarop met blauw omcirkeld, de kokosnoten / legholen.

IMG_7510.jpeg

Laatst bewerkt:
Mooi ingericht. Ik denk dat er nog wel vissen bij kunnen, ik heb alleen geen kennis van zaken wat betreft de door jou genoemde vissoorten.

Mooie sfeervolle bak.

Is CO2 toevoegen echt nodig voor dit biotype?
(de DC is blauw en verlichting lijkt sfeervol laag te zijn)

Mooie sfeervolle bak.

Is CO2 toevoegen echt nodig voor dit biotype?
(de DC is blauw en verlichting lijkt sfeervol laag te zijn)
Bedankt! Klopt inderdaad, de dropchecker was hier nog blauw. Na het verlagen van de PH naar 6.7 zit deze de afgelopen week goed. ( foto is van 2 weken terug ).

Ik gebruik het nu eigenlijk als PH buffer omdat deze soms licht stijgt. Daarom krijg ik morgen HS Aqua Torogran binnen. Ik hoop hiermee de PH / KH stabiel laag te houden. Ook hoop ik dat het water nog bruiner wordt om echt het blackwater effect te krijgen.

Elzenproppen geven inderdaad kleur af, je kan ook catappa-bladeren koken en het kookvocht en blad in het aquarium doen.

Erg mooi, inderdaad met Elzenproppen en ander organisch materiaal zul je nog donkerder water krijgen. Wat ik ook deed destijds was met biologische thee het water kleuren. Ik kocht altijd Jacob Hooy biologische Rooibosthee in een kilo zak bij de online drogist. Veel goedkoper tov losse theezakjes op de duur.

Bedankt voor de tips. Hier ga ik zeker mee aan de slag.

Ik heb ook nog een vis technische vraag.

Ik zou graag nog wat cichliden toevoegen. Zou hier een groep Dicrossus Filamentosus 3M/6V of…
6 C. Maronii + harem Api. Agasizzi of…
6 C. maronii + koppel Api. Macmasteri bij kunnen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan