Aquatlantis volga 450, welke vissen passen er bij een L128?


amanda27

Well-known member
Lid geworden
27 april 2012
Berichten
1,038
Beste mede-aquarianen,

Ik ben het gelukkigste mens op aarde, mijn man heeft ingestemd om naar een grotere bak te gaan, namelijk de aquatlantis volga 450! Superblij! Over een maand of 4 gaan we hem bestellen 😄😄.

Maar nu: ik wil mijn visbestand dus om de L128 heen opbouwen. De inhoud van het aquarium is bruto 450 liter.

- Kunnen er 1 of 2 L128 in?
- Welke vissen kunnen hier bij?

Groetjes Amanda
 
Niemand een idee? Ik wil in ieder geval geen discus vissen
 
Misschien een denk richting geven? Wil je een biotoop? Hoe warm hoor je deze l nummers te houden? Welke waterwaardes hoorden daarbij? Wel een lekkere ruime bak👍
 
Wat vind je mooi/ interessant aan vissen? Van welke kleuren/ lichaamsvorm houdt je? Grote school kleinere vissen of juist een kleinere school grotere vissen?
Als je geen biotoop wilt, wil je dan black water? Veel planten of juist weinig?
Geef ons een klein beetje een richting, anders wordt het wel heel ingewikkeld om iets te verzinnen.

En voor degenen die niet direct de afmetingen in het hoofd hebben:
Afmeting aquarium (L x B x H): 152,5 x 52,7 x 67,6 cm
 
Wat vind je mooi/ interessant aan vissen? Van welke kleuren/ lichaamsvorm houdt je? Grote school kleinere vissen of juist een kleinere school grotere vissen?
Als je geen biotoop wilt, wil je dan black water? Veel planten of juist weinig?
Geef ons een klein beetje een richting, anders wordt het wel heel ingewikkeld om iets te verzinnen.

En voor degenen die niet direct de afmetingen in het hoofd hebben:
Afmeting aquarium (L x B x H): 152,5 x 52,7 x 67,6 cm
Dank je wel voor de info omtrent de afmetingen ;). Ik zou graag wat vissen erbij willen die wat meer opvallen qua kleur. Zouden bv roodkopzalmen erbij kunnen, en hoeveel dan? Kan er naast de L128 bv ook een L031 (peppermint pleco) in kunnen of moet ik het alleen bij de L128 houden? Weten jullie nog een leuke vis voor de bovenlaag (naast bijlzalmen) die erbij kunnen? Diamant gouramies bv? En hoeveel hier van?
 
Dank je wel voor de info omtrent de afmetingen ;). Ik zou graag wat vissen erbij willen die wat meer opvallen qua kleur. Zouden bv roodkopzalmen erbij kunnen, en hoeveel dan? Kan er naast de L128 bv ook een L031 (peppermint pleco) in kunnen of moet ik het alleen bij de L128 houden? Weten jullie nog een leuke vis voor de bovenlaag (naast bijlzalmen) die erbij kunnen? Diamant gouramies bv? En hoeveel hier van?
En ik hoe wel van planten, ik wil in dit aquarium graag voor het eerst beginnen met CO2
 
Dan heb ik de volgende suggesties:
Melanotaenia boesemani, praecox of een van de vele andere mooie soorten.
Killivisjes zijn bijzonder mooi, daar zou je dan een harempje of een kleine groep van kunnen houden. (bijv Aphyosemion Australevoor de midden/bovenzone, of Epiplatys annulatus of nog vele anderen).
Op de bodem kun je denken aan een groep corydorassen, of een ancistrus. Maar ook een groepjekleinere botia soorten kan een hele leuke toevoeging zijn.

Wat ik van pleco's weet is dat ze behoorlijk territoriaal zijn, maar of dat ook naar een andere soort is weet ik niet. @Nicolientje-W weet dit misschien wel.

Ik zou zeggen: zoek deze eens op en laat horen wat je er van vindt, dan kan ik weer gerichter verder zoeken.
 
Dan heb ik de volgende suggesties:
Melanotaenia boesemani, praecox of een van de vele andere mooie soorten.
Killivisjes zijn bijzonder mooi, daar zou je dan een harempje of een kleine groep van kunnen houden. (bijv Aphyosemion Australevoor de midden/bovenzone, of Epiplatys annulatus of nog vele anderen).
Op de bodem kun je denken aan een groep corydorassen, of een ancistrus. Maar ook een groepjekleinere botia soorten kan een hele leuke toevoeging zijn.

Wat ik van pleco's weet is dat ze behoorlijk territoriaal zijn, maar of dat ook naar een andere soort is weet ik niet. @Nicolientje-W weet dit misschien wel.

Ik zou zeggen: zoek deze eens op en laat horen wat je er van vindt, dan kan ik weer gerichter verder zoeken.
Killivisjes worden wat kouder gehouden toch?
 
Aphyosemion Australe 22- 24C. Je L128 staat 22 - 25 graden, maar dan is het misschien goed om dat even zeker te weten?
 
Gelukkig heb ik nog even om er over na te denken 😅
 
Melanotaenia boesemani vind ik inderdaad prachtig! Ik lees dat dit een scholenvis is, hoeveel zouden er in deze bak kunnen? Hoeveel corydorassen kunnen er in?
 
Melanotaenia boesemani vind ik inderdaad prachtig! Ik lees dat dit een scholenvis is, hoeveel zouden er in deze bak kunnen? Hoeveel corydorassen kunnen er in?
Boesemani: gokje: stuk of 15?
Corydorassen hangt van de soort af, je heb hele kleine cory's en daar kunnen er 3 x zoveel van in je bak als van de grootste soorten....Ze waarderen het als het een groepje van een stuk of 12 is, iets minder vinden ze ook nog wel goed.
 
Boesemani: gokje: stuk of 15?
Corydorassen hangt van de soort af, je heb hele kleine cory's en daar kunnen er 3 x zoveel van in je bak als van de grootste soorten....Ze waarderen het als het een groepje van een stuk of 12 is, iets minder vinden ze ook nog wel goed.
Oke dank je wel! Gaat helemaal goed komen denk ik 😄. Wat duren 4 maanden dan nog lang he 😅, geduld is niet mijn sterkste kant 🙄😇
 
Helaas moesten we het bestellen van de volga 450 nog even uitstellen, maar eind van het jaar gaat het gebeuren!

Voorlopig visbestand wat ik er in wil hebben:

12 stuks corydoras aeneus albino
15 stuks Boesemani regenboogvis
1 stuks L128

Verder nog wat garnalen (heb er nu +/- 50 in mijn 80cm bak).

Denk vol genoeg zo?
 
Helaas moesten we het bestellen van de volga 450 nog even uitstellen, maar eind van het jaar gaat het gebeuren!

Voorlopig visbestand wat ik er in wil hebben:

12 stuks corydoras aeneus albino
15 stuks Boesemani regenboogvis
1 stuks L128

Verder nog wat garnalen (heb er nu +/- 50 in mijn 80cm bak).

Denk vol genoeg zo?
Iemand nog een idee of het visbestand zo een beetje klopt of zou er nog iets bij kunnen? Het liefst zou ik nog een L128 bij plaatsen maar dat durf ik niet zo goed. Vanaf welke leeftijd zou je het geslacht kunnen onderscheiden?
 

Terug
Bovenaan