Wat is er nieuw

Aquatlantisch 80 cm van Boutje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Boutje
  • Startdatum Startdatum
B

Boutje

Guest
Hij is er! Kast in elkaar gezet, aquarium er op, zandbodem gespoeld en er in, ingewaterd hout er in (een stuk bleef nog wat drijven nu en dan, hoop dat het nu vast staat) en half gevuld.
Hout was lastig, ik wou het absoluut in deze positie maar het bleef omvallen, dus maar wat steen er bij. En een takje er af moeten halen, paste echt niet zoals ik wou.
En nu bedacht ik dat planten in een volle bak niet zo handig is dus gestopt met vullen.
Morgen plantjes halen, planten en dan verder vullen.
Alvast hoe het er nu bij staat.
aqua halfvol1.jpg
aqu halfvol.jpg

Leuke bak hoor maar zou je niet liever een buitenfilter nemen want deze interne is zo lomp en zonde van je ruimte.

Leuke bak hoor maar zou je niet liever een buitenfilter nemen want deze interne is zo lomp en zonde van je ruimte.
Daar twijfel ik over... beetje schrik voor lekkages. Ik ga kijken hoe opvallend dat ding nog is na beplanting en dan beslissen. Twijfel ook om er nog een hydra filter bij te plaatsen. En er moet nog iets aan de rechterkant. Ik dacht nog een kleiner stuk hout, ofwel ene grtoere plant, de kinderen willen een "grot" of steen met gaten. Morgen als ik planten ga halen nog wat rondkijken.

Ik denk dat het met lekkage s best zal meevallen. Je loopt ook het risico op lekkage van de bak en ik denk dat het risico op een lek filter niets groter is als je een goede filter aanschaft. Maar goed ik kan me je angst wel voorstellen hoor maar ik denk dat je je daar niet teveel zorgen om moet maken.

Kijk uit met de witte gatenstenen in de lokale dierenwinkel/aquariumwinkel, dat is namelijk pure kalk en die gaten zijn er van nature ingekomen door de zure regen. Kalk in een aquarium is funest voor je dieren, dus niet de eerste de beste stenen gaan kopen want niet alles in een aquariumwinkel is aquariumvriendelijk

Het schijnt mode te zijn om met een extern filter te werken.
Dat het wat plaats in neemt is duidelijk, maar als je niet met een grote belasting zit, dan moet die filter het wel kunnen halen.
Als het filtervolume groot genoeg is, en de pomp voldoende debiet geeft is deze niet slechter dan een extern filter.

Er zijn er hier meer die al jaren met een interne filter draaien zonder dikke problemen.
Ik ga ook met een intern filter werken, en de winkel waar ik gekocht heb bij een gepassioneerde aquariaan vroeg me eerst welke vissen ik ging houden.
Met mijn plan zou een intern filter volstaan.
Bij een bak met discussen en roofvissen zeker niet.

Ik blijf voorlopig bij een interne filter. We zien wel hoe het draait allemaal.
Net beplant en verder gevuld en nu geduld hebben...

Wat er in komt twijfel ik nog steeds over, er zijn zo enorm veel mooie visjes.
Misschien een koppel dwerchicliden (maar welke nog twijfel), wat corydoras (idem) en dan een schooltje van een 12- tal ???

Vanaf nu is dit het zicht van de ontbijttafel... er zijn slechtere manieren om de dag te beginnen ;-). Meer foto's als hij helder is.

Oh ja, gevalletje Blondt... vergeten de verdeelstekker achter de bak en in de kast te stoppen en nu past die niet tussen muur en bak door en hangen alle kabels lelijk te slingeren.... nog eens bedenken hoe ik dit oplos want een vol aquarium eventjes opschuiven lukt natuurlijk niet meer.
aqua net vol.jpg

Heb je een losse steen op het hout liggen zodat het niet gaat drijven?

Ik ben het er mee eens dat de kans klein is, maar de gevolgen zijn groot.
Ik wil echt mijn vrouw niet in de buurt als er eens 200l water door de kamer gaat.
De kans dat je zelf knoeit of iets over laat lopen is veel groter.

Heb je een losse steen op het hout liggen zodat het niet gaat drijven?
Ja, het een stuk bleef gewoon staan, het andere begon toen het aquarium zo goed als vol was plots alsnog te drijven dus vlug een steen opgelegd, hoop dat dit op termijn weg kan.

Vervang die steen maar snel door een zwaarder exemplaar, want als dat zaakje omkiepert en die steen raak voor of achterruit ,ben je nog niet jarig als je pech hebt!!
Een gaaszak met zand doet net hetzelfde en kan geen ruiten beschadigen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan