Wat is er nieuw

Argex in intern filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jg123
  • Startdatum Startdatum
Hallo Janneke (een welkom!)

Met welk doel zou je kleikorrels in je filter willen doen? Als biologische media?
Daarvoor kun je beter Cirax gebruiken in een Juwel filter, of bv Siporax in een grofmazig netje.

Zou je het om een andere reden willen gebruiken, ben ik benieuwd waarom.

Geen idee of je dat in je aquarium kunt gebruiken, maar lijkt mij voor de biologische filtering. Je kunt dan beter bijvoorbeeld sera siporax halen. Werkt beter, kan in je interne filter en je weet zeker dat het veilig is voor je aquarium.

Argex is een alternatief filtermateriaal . het wordt gebruikt bij vijverfilters maar ook bruikbaar in een aquariumfilter.

Ik heb het gebruikt bij mijn vijver in een trickle filter.

Wel goed de verpakking lezen voor je het gaat gebruiken op eventueel schadelijke toevoegingen

Voor een vijver kan ik het inderdaad snappen. Dan heb je echt grote hoeveelheden nodig. Maar 8 liter aanschaffen voor een klein intern filtertje lijkt me wat enthousiast. Het kan dus blijkbaar wel, maar er zijn ook goede alternatieven speciaal voor filters.

Voor grote filters is het een uitkomst. Vijverfilters dus. En dan met name de bovengenoemde druppel filters.

Voor aquaria filters die doorgaans klein zijn, heb je veel efficientere filtermedia.

Bedankt voor jullie reactie.

@Nicole Ik had gelezen dat het net zo goed is als Cirax of Siporax en een stuk goedkoper.

@Noa: nee geen 8 liter hoor. Gewoon een zakje net zoals het andere filtermateriaal.

@Nicole Ik had gelezen dat het net zo goed is als Cirax of Siporax en een stuk goedkoper.
Ik ga het niet ontkennen maar betwijfel het wel ten zeerste. De vraag is waarom we dan 'massaal' onze filters vol duwen met Siporax/Cirax etc.

@Nicole, tja dat weet dus ook niet... daarom vraag ik het ook. ;-)

Ik ga maar gewoon cirax aanschaffen! Bedankt voor jullie reacties!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan