Armin: Aquatlantis Fusion 150 gekocht


A

ArminFusion150

Guest
Goeiemorgen allemaal:)

Bij deze wil ik mij even voorstellen. Armin, 30 jaar en sinds eergisteren in het bezit van een Aquatlantis Fusion 150.

Het is de bedoeling om er een Tanganyika Cichlide aquarium van te gaan maken. De achterwand is reeds besteld bij het bekende aquadecor:)

Voor filtratie heb ik gekozen voor een Eheim 1200XLT met ingebouwde thermostaat. Een duur grapje helaas, maar ik wilde degelijkheid en alles in 1x goed doen.

Het zal nog wel even duren voordat ik de bak kan gaan vullen aangezien er wat weken levertijd voor de achterwand staat.
Hierdoor kan ik gelukkig wel rustig wat “probleempjes” oplossen.



Groetjes Armin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op het forum!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Foto van het meubel met de bak erop, helaas nog helemaal leeg. Achterwand komt over een paar weken:)

CA66220B-3CCD-4FD2-A190-BE9985BB3F0E.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Aquaforum Armin , mooi strak design waar je voor gegaan bent.
 
Goeiemorgen allemaal:)

Bij deze wil ik mij even voorstellen. Armin, 30 jaar en sinds eergisteren in het bezit van een Aquatlantis Fusion 150.

Het is de bedoeling om er een Tanganyika Cichlide aquarium van te gaan maken. De achterwand is reeds besteld bij het bekende aquadecor:)

Voor filtratie heb ik gekozen voor een Eheim 1200XLT met ingebouwde thermostaat. Een duur grapje helaas, maar ik wilde degelijkheid en alles in 1x goed doen.

Het zal nog wel even duren voordat ik de bak kan gaan vullen aangezien er wat weken levertijd voor de achterwand staat.
Hierdoor kan ik gelukkig wel rustig wat “probleempjes” oplossen.


Groetjes Armin
Bedankt voor de link van Aquadecor Armin al zijn deze wel erg prijzig.
 
Welkom!
 
De Fusion 150 heeft toch drie deuren? De mijne tenminste.
 
De Fusion 150 heeft toch drie deuren? De mijne tenminste.
Klopt, ik vind het alleen persoonlijk mooier om het middelste deurtje eruit te laten:)
 
Weer wat leuk binnen gekregen vanochtend.
Omdat ik ook alles in de kast netjes wil hebben, heb ik een Power switch aangeschaft. Geen gerommel met stekkers erin en eruit halen tijdens onderhoud :)

627AF7F0-669C-4490-96F1-98216DAC5C0A.jpeg
 
Klopt, ik vind het alleen persoonlijk mooier om het middelste deurtje eruit te laten:)

Heel bijzonder.

Voor mij de rede om destijds de juwel vaarwel te zeggen. Die bende in dat open midden kastje.
 
Heel bijzonder.

Voor mij de rede om destijds de juwel vaarwel te zeggen. Die bende in dat open midden kastje.

Dat je juwel de deur uit doet vind ik niet bijzonder, vind het helemaal niks...
Ik heb meer dan genoeg ruimte in de afgesloten kastjes, dus houd ik plek over om de kast in het midden wat op te vrolijken.

Snap dus eigenlijk niet waarom je het zo bijzonder vind......
 
Nou, ik heb links in het kastje een Eheim filter met een externe verwarming staan, rechts een Eheim met de Co2, en in t midden mn verlichting aangesloten en de rest staat vol met voer en andere zaken.
Ben dus wel blij met de 3 deuren.
 
Nou, ik heb links in het kastje een Eheim filter met een externe verwarming staan, rechts een Eheim met de Co2, en in t midden mn verlichting aangesloten en de rest staat vol met voer en andere zaken.
Ben dus wel blij met de 3 deuren.

Ik heb zoiezo al geen CO2 nodig aangezien ik Tanganyika cichlides ga houden. Plantloos dus:)
Verwarming zit in m’n Eheim1200 XLT.
Verder heb ik ruimte genoeg voor een paar potjes voer, wat meetinstrumenten en een PowerSwitch voor stroom.
Alles wat ik niet kwijt kan, kan ook nog in een keukenkastje.
Het oog wil ook wat, ik kan nu tenminste m’n boedha beeld op een mooie plek kwijt, net zoals wat soevenirs van vakanties.
 
Ik zou er toch eerder een olifant neerzetten.
Zelfde volume, maar dichter bij Tanganyika.
 
Vandaag weer wat spullen binnen gehad :)
Een TC-420 waarmee ik de 4 EasyLed balken van de Aquatlantis aan ga sturen.
En de JBL testlab set alvast aangeschaft, hopelijk kan ik ze snel gaan gebruiken.
Het is nog steeds wachten op de achterwand. Verwacht deze half oktober thuis te hebben.
Nog even geduld dus!

C909A5F5-7399-45ED-BC81-D8CC514797B5.jpeg


15E129F7-981A-4417-80D5-1CE13106C3C1.jpeg
 
Weer wat leuk binnen gekregen vanochtend.
Omdat ik ook alles in de kast netjes wil hebben, heb ik een Power switch aangeschaft. Geen gerommel met stekkers erin en eruit halen tijdens onderhoud :)

Bekijk bijlage 259714
Armin kunnen hier Europese stekkers in gestoken worden zoals ze bij jullie in Nederland en bij ons in Belgie hebben ?
 
Armin kunnen hier Europese stekkers in gestoken worden zoals ze bij jullie in Nederland en bij ons in Belgie hebben ?
Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt?
Als je de voeding van de TC420 bedoelt, deze komen op de V+ en V-. Niet via de 5,5” jack. Dit komt omdat deze maar tot wen ampère of 2-3 aankan.
Ik heb een losse 6A voeding gekocht om de balken te kunnen voeden via deze controller.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Armin kunnen hier Europese stekkers in gestoken worden zoals ze bij jullie in Nederland en bij ons in Belgie hebben ?
Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt?
Als je de voeding van de TC420 bedoelt, deze komen op de V+ en V-. Niet via de 5,5” jack. Dit komt omdat deze maar tot wen ampère of 2-3 aankan.
Ik heb een losse 6A voeding gekocht om de balken te kunnen voeden via deze controller.

Johnny bedoeld je schakelkast.
 
Mooie spullen.

Wat is dat grijze blok met die rode draden en 5 gaten?
 
Hoe zet je die dan vast aan je controller?
 

Terug
Bovenaan