noeninckx zei:
de enige vraag die ik gesteld had was "of de vinnen snel terug groeide"
Dit is natuurlijk juist, dit was je enige vraag, maar de leden zijn zo goed geweest en hebben je andere vragen gesteld, hierop heb je geantwoord
AquaVISie zei:
Ik ben eigenlijk enorm benieuwd hoe groot je aquarium is
En uiteraard welke cichliden heb je er bij zitten, en welke arowana is het precies
en
noeninckx zei:
aquarium van 250l ik weet dat deze vis groot wordt en daar is ook rekening mee gehouden (als het dat is wat je wil bedoelen)
voor de rest Malawi chicliden maar deze zijn al bijna volwassen terwijl de arowana (zilveren) een kleine 15cm groot is .
hiermee heb je dan toelating gegeven om er verder op in te gaan.
Wil je antwoorden op je vraag dan had je beter van in het begin alle informatie erbij gezet, jou vraag is op zo'n manier gevraagd dat het normaal is dat er meer vragen zijn gekomen dan dat er antwoorden konden worden gegeven, daarom denk ik dat je het eerder bij jou moet gaan zoeken dan bij de anderen,
dit gezegd zijnde.
Je arowana is idd nog jong met zijn 15 cm, maar deze zitten aan de top van de voedselpiramide, dwz. dat ze alles zullen vreten wat in hen bek past en zelfs groter.
De vinnen van je vissen zullen bij sommigen terug een beetje aangroeien, bij anderen weer niet, en nog andere zullen gewoon sterven van de stress.
Ik gruw een beetje van de uitleg (jamaar hij krijgt op termijn een bak van 600 liter of wat meer)
die termijn moet er al zijn vooraleer je de vis koopt, dwz. je maakt eerst je bak en koopt dan je vis.
Kan je dit niet laten, dan is het best dat je de vis weg laat of hem nu eerst terug verkoopt of terug naar de winkel brengt.
Ik lees ook nergens in je post in welke bak hij nu zit, hoe groot deze is.
Ik vrees dan dat hij nog in een kleinere bak zit dan 250 liter, dan is het helemaal fout.
Dit zijn mijn two cents,
en ik raad je aan om deze vis elders onder te brengen en liefst zo groot mogelijk en dan zo snel als mogelijk een 3000 liter bakje te maken.
Trouwens, en neem me het niet kwalijk, ik vrees dat je nog te onervaren bent om dit soort van vissen te houden.
Begint eerst te lezen, informeer eerst bij ervaren mensen, vraag overal info, probeer dan te filteren en kijkt dan wat de noden zijn van deze vissen en handel er naar, koopt dan de vis als je de interesse er nog voor hebt.