Artemia aan kegelvlekbarbelen voeren


B

Ballast

Guest
Hoi,

Ik heb 15 kegelvlekbarbelen en die zou ik welleens wat anders willen voeren dan droogvoer.

- Heeft er iemand ervaring met het voeren van zelfgemaakte artemia aan kegelvlekbarbelen?

- Hoeveel gram aan artemia eieren zou je moeten kweken om 15 kleine vissen te voeren?

- beinvloed het overvoeren van levend voer je waterwaarden?

Groeten Menno
 
Ja absoluut, maar wel minder leuk om te doen toch? :D
 
geen idee ik heb nog nooit levend voer zelf gekweekt :D

ze zullen het ongetwijfeld opeten, en het is goed voor ze.

maar je moet wel een artemia kweekunit kopen/maken. eitjes kopen, zout halen.

wil je de artemia opkweken tot een groter formaat dan heb je nog wat meer kosten en ruimte nodig.

tenzij ik jongbroed zou hebben is mij dat de moeite niet waard :petjeaf:
 
Als je de filmpjes op youtube mag geloven dan kan je het zelf al heel simpel maken met een fles op de kop die aangesloten is op een luchtpompje.

In veel van de filmpjes wordt het na 24 uur al gevoerd aan de vissen. Wellicht zijn ze voor mijn doeleind dan nog te klein.
 
Het kweken is inderdaad vrij simpel wanneer je door hebt wat de beste manier is. Voor volwassen kegelvlekbarbelen zijn de jonge artemia wel wat klein alleen zullen ze de beestjes hoogst waarschijnlijk wel pakken. Je kunt ze ook opkweken, dit is volgens mij niet heel gemakkelijk. Bertus hier op het forum doet dit ook: https://aquaforum.nl/threads/wat-voeren-jullie-de-artemia.99987/page-3
 
Artemia kweek je erg makkelijk met de kweekschaal van Hobby. Werkt netjes zonder verdere poespas. Ik gebruik deze ook net als meer leden.

Ik geef het hier gewoon aan de Tetra s en de Espei s. Ook de Betta is er gek op.
 
Artemia kweek je erg makkelijk met de kweekschaal van Hobby. Werkt netjes zonder verdere poespas. Ik gebruik deze ook net als meer leden.

Ik geef het hier gewoon aan de Tetra s en de Espei s. Ook de Betta is er gek op.

Is het met het schaaltje makkerlijker kweken dan met een fles?
 
Je hebt geen verwarming en luchtsteentje nodig. Zoutwater erin met wat eitjes en na goed 24 uur zeefje omhoog halen.
 

Terug
Bovenaan