Artemia eitjes bijna over de datum, zullen ze nog uitkomen?


Ludger

Well-known member
Lid geworden
20 april 2010
Berichten
8,395
Locatie
Heerenveen
Website
www.voervoorvis.nl
Een lange tijd geleden heb ik 3 potjes JBL ArtemioPur (40ml) aangeschaft voor het voeden van jonge Corydorassen. Nu heb ik er nog steeds 2 in de koelkast liggen welke ongeopend zijn maar wel bijna over de datum zijn.

Hoelang zijn deze eitjes nu nog te gebruiken? Zal de uitkomst heel snel achteruit gaan?

Op een ander forum vond ik een uit topic waar iemand dit zei:

Een houdbaarheids datum op artemia eitjes vindt ik net zoiets als een houdbaarheids datum op zout zetten hoelng zat dat ook al weer onder de grond voor dat het opgehaald werd eigenlijk zouden ze dan op aard olie ook t.h.t datum moeten zetten

Kan ik hier uit opmaken dat ze nog wel enkele jaren te gebruiken zijn?
 
wat is er op tegen om het gewoon uit te proberen?
weggooien en nieuwe kopen kan altijd nog.
 
Jammer dat je ze bewaard hebt in de koelkast, volgende keer in de vriezer gooien blijven ze zeker goed en heb je zeker na houdbaarheid datum toch nog hoge uitkomst!! Proberen en bekijken hoeveel er nog uitkomt wie weet valt het mee
 
Waarom is dat jammer.

Koelkast of vrieskast maakt niet uit.
Laat ze dicht,pas open maken bij gebruik.
 
Ik gebruik er ook nog die over datum zijn , niks mis mee .
Ik bewaar ze gewoon in de kelder , in een doos .
 
Ik gebruik de pot ruim een jaar na openmaken, dus in de vriezer :)
Ik gebruik namelijk werkporties en de rest bewaar ik in de vriezer. De werkporties gebruik ik in kleine gedeeltes, veel makkelijker en dus langer houdbaarheid in de vriezer. Tenminste dat is mijn ervaring.
 
Mij is verteld dat je ze het beste koel kan bewaren, koelkast koel :) Ik ga ze in ieder geval nog niet open maken, pas als ik ze nodig heb. De Corydorassen moeten maar weer eens eitjes leggen.
 

Terug
Bovenaan