Artemia ??


S

Sharon_xx

Guest
Ik heb als levend voer een keer artemia gehaald. Nou wil ik weten of artemia zich voortplant en hoe snel dat dan gaat. Want ik heb namelijk heel veel levend voer nodig..
 
Nou,koop dat dan gewoon.
Of maak jonge artimea.
Dan ben je goedkoper uit.
 
???
 
google eens naar "artemia kweken". Je hebt in elk geval eitjes nodig en een bakje om die te laten uitkomen. Of een opstelling met flessen.

Waarom heb je heel veel levend voer nodig?

~ Ivo
 
Het opkweken van ei tot volwassen duurt wel 3-5 maanden.
Heb je ook weer een zoutbak nodig.
En voer,en tijd.
En is het zover ,dat ze eitjes hebben,zijn ze bijna 6 maanden.
Daarom is kopen of kweken voor jongbroed beter.cq sneller.
 
Ik ben over gegaan naar levend voer en dat was een groot succes aangezien nu alle diertjes in mijn bak hun buikje rond kunnen eten en er niemand overgeslagen word. Maar om nou steeds naar de winkel te gaan en voer te kopen dat komt voor mij gewoon niet uit. Daarom wil ik graag zelf proberen levend voer te produceren.

jammer dat je weer een zout water bakje nodig hebt om goed te kunnen kweken. Ik kan opzich wel wat regelen maar ik heb bijna geen plek meer op mijn kamer en ik woon nog thuis en mijn moeder heeft liever geen enge beestjes beneden. Want die houd daar allemaal niet van. :)

Ik ga sowieso kijken of ik plaats kan maken. Hoop dat ik een plekje vrij kan maken , voor een kweek bakje.
 
Sharon_xx zei:
Ik ben over gegaan naar levend voer en dat was een groot succes aangezien nu alle diertjes in mijn bak hun buikje rond kunnen eten en er niemand overgeslagen word.
Waarom zou dat bij levend voer anders zijn dat bij diepvriesvoer? Je kunt toch op meerdere plekken in de bak voeren, moet ook iedereen genoeg krijgen.

Ik zie in je verhaal eigenlijk niet echt een reden waarom het "nodig" zou zijn, als ik heel eerlijk ben.
Natuurlijk is levend voer is goed voor je vissen, maar ook met grote hoeveelheden levend voer tot mijn beschikking zou ik veel blijven afwisselen.

~ Ivo
 
Ik blijf natuurlijk wel afwisselen hoor , ze krijgen ook nog diepvries en droogvoer.

Maar mijn neons die scharrelden alles maar bij elkaar van de bodem , ik weet niet of ze daar genoeg aan hebben , verder zien ze er gezond uit maar ik ben dan altijd een soort van bezorgt of ze wel genoeg voer krijgen enzovoort.
 
Sharon_xx zei:
Ik ben over gegaan naar levend voer en dat was een groot succes aangezien nu alle diertjes in mijn bak hun buikje rond kunnen eten en er niemand overgeslagen word. Maar om nou steeds naar de winkel te gaan en voer te kopen dat komt voor mij gewoon niet uit. Daarom wil ik graag zelf proberen levend voer te produceren.

jammer dat je weer een zout water bakje nodig hebt om goed te kunnen kweken. Ik kan opzich wel wat regelen maar ik heb bijna geen plek meer op mijn kamer en ik woon nog thuis en mijn moeder heeft liever geen enge beestjes beneden. Want die houd daar allemaal niet van. :)

Ik ga sowieso kijken of ik plaats kan maken. Hoop dat ik een plekje vrij kan maken , voor een kweek bakje.

Lees!!! Ze doen er 4-5 maanden over om groot te groeien.

Ja,helaas MOETEN ze in zout water.

Artemia of pekelkreeftjes kweken


Artemia Salina of pekelkreeftjes als levend voer voor het zoutwateraquarium,
artemia in zoutpannen, zeezout in zoutpannem.
www.waterwereld.nu/artemia.php
 
Welk levend voer is makkelijker te kweken of is er niets makkelijker ?? Want ik zou het graag willen proberen.
 

Terug
Bovenaan