Wat is er nieuw

As gebroken jbl filter

Albert.K

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2013
Pas geleden is de as van mijn filter jbl 902 bebroken, maar nu moest ik een nieuwe rotor kopen waarin dus ook de as zit.
Is deze as niet los te koop?

Volgens mij zijn asjes nooit los te koop.

Van Eheim wel maar kan ze van JBL los zo snel niet vinden dus zou goed kunnen dat het enkel compleet met rotor te krijgen is.

Volgens mij van JBL niet en wel van de Eheim.

Ah van Eheim dus wel.

Zit ook internet al af te spitten maar kom ze voor JBL inderdaad niet tegen.

Je zou de Luc methode kunnen proberen (waatenstaafje) 😉

Ja dat wattenstaafje je is een goede uitkomst.
En heel goedkoop ook. Voor 2 euro heb je 100 asjes 😀
Ik heb het ook wel eens toegepast op een filter en het werkte perfect

Van eheim weet ik , maar van jbl kon ik het niet vinden, dacht mss dat jullie het wisten.
Ja, het wattenstaafje, ik heb het gelezen maar toen niet aan gedacht. Toch waardeloos van jbl

Een wattenstaafje zou tijdelijk een oplossing kunnen zijn maar voor permanent zou ik wel een normaal asje willen hebben.

Van eheim weet ik , maar van jbl kon ik het niet vinden, dacht mss dat jullie het wisten.
Ja, het wattenstaafje, ik heb het gelezen maar toen niet aan gedacht. Toch waardeloos van jbl
Meer slim denk ik want aan zon asje kunnen ze niets verdienen maar aan een heel sysyeempje wel.
Het zijn vrij goedkope filters en aan losse onderdelen verdienen ze het meest.

Van eheim weet ik , Toch waardeloos van jbl

Ja. En nee.

Bij ouderdom slijtage is het verstandig om rotor en as te vervangen. Omdat deze allebij inslijten.
Dus een oude rotor op een nieuw asje loopt niet altijd goed.
Dus dan moet je ze toch tegelijk vervangen.

Echter ben je erg onhandig. Breek je vroegtijdig een asje, of laat je de rotor stuk vallen. Dan is het fijn dat je ze los kunt kopen.

De JBL E902 is nog relatief nieuw op de markt dus ben bang dat de TS wat onhandig is geweest :deal: 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan