Wat is er nieuw

automatisch toevoegen eiken extract

• Onderwerp starter Onderwerp starter dwergcichlide
  • Startdatum Startdatum
D

dwergcichlide

Guest
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een manier om automatisch eikenhout extract toe te voegen aan bioloog van mijn aquarium. Ph van mijn water is 7,8, en wil dit omlaag brengen naar 6,8. Met CO2 blijkt dit niet mogelijk te zijn, vanwege verlies in bioloog.

Wellicht is het mogelijk om een doseerpomp te schakelen met mijn Dennerle ph-controller. Ik heb alleen doseerpompen kunnen vinden die een dergelijke zuurgraad, cq dergelijke kleine hoeveelheden kunnen verwerken?

Mijn bioloog is erop ingericht dat automatische waterverversing mogelijk is ( koppeling aan riool en druppelaar).

Heeft iemand enige suggestie hoe dit te regelen zou kunnen zijn? Dank alvast voor de reacties!

Ik heb geen ervaring met eikenextract hoor, maar wat is je Kh waarde? Als je CO2 toevoegt en je ph is nog steeds 7.8 dan heb ik een donkerbruin vermoeden dat deze erg hoog is, wellicht is osmose water gebruiken een andere oplossing (in combinatie met CO2).

Volgens mij bedoeld de TS dat de Co2 verloren gaat in zijn Bioloog, ik neem aan via te veel gasuitwisseling. Verder heb ik geen idee voor een doseerpomp maar kan wel adviseren turf te gebruiken. Heb hier zelf positieve ervaring mee en hou mijn waterwaardes netjes op KH4 en PH 6 - 6,5. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik het nieuwe water een klein beetje aanzuur met eikenextract en Co2 toevoeg. Het schijnt echter gevaarlijk te zijn om eikenextract rechtstreeks toe te dienen in het aquariumwater vanwege hoge Co2 concentraties die zich ontwikkelen.

Heb je al co2 geprobeerd en anders kun je ook met turf of osmose waarden verlagen.

Grote kans inderdaad dat je een heel grote kalkbuffer hebt. Wat voor bodem en stenen pas je toe in de bak? Wellicht zijn die kalkhoudend?