Wat is er nieuw

Automatisch water verversen, wat nodig?

RoelHG

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 juli 2016
Berichten
694
Locatie
Den Bosch
Beste mensen,

Zoals sommige van jullie weten ben ik op dit moment bezig met een nieuw Aquarium.

Heeft er iemand meer informatie omtrent het automatisch verversen van het Aquarium water? Wat heb ik hiervoor nodig en hoe moet het eea aangesloten worden.

Ik ben binnenkort in het bezit van een Neptune Apex controller waarmee ik het eea kan automatiseren dus wellicht een idee om dit gelijk goed te doen.

Alvast bedankt!
 
Gister een printje gemaakt dat bij mij het eea gaat doen..
 
elektronische klep voor toevoer, overloop, printje die alles regelt en voor de zekerheid een vlotter of waterlevel sensor! Ik had dit ook gemaakt en tjah.... de sensor was niet aangesloten! water pompte sneller dan dat het wegliep! (overloop verstopt!) en plots begonnen we aan de zomerschoonmaak in huis! 😉
 
Ik ga gebruik maken van de Neptune Apex controller die alles gaat aansturen. Ik ga ook de lek detector bestellen en de hoog water niveau sensor. Dus wellicht zou het met een elektronische klep voor de toevoer ook moeten lukken. Waar moet ik precies op letten bij de aanschaf hiervan en is er ook een elektronische klep voor de afvoer ter beschikking?

Dat zijn de mindere dingen yov, ik hoop dat je op tijd hebt kunnen ingrijpen 😉
 
Ik ga gebruik maken van de Neptune Apex controller die alles gaat aansturen. Ik ga ook de lek detector bestellen en de hoog water niveau sensor. Dus wellicht zou het met een elektronische klep voor de toevoer ook moeten lukken. Waar moet ik precies op letten bij de aanschaf hiervan en is er ook een elektronische klep voor de afvoer ter beschikking?

Dat zijn de mindere dingen yov, ik hoop dat je op tijd hebt kunnen ingrijpen 😉
Ik veronderstel dat je met een bioloog werkt? (het type filter en niet het beroep ! 😛) Maak een gat op de maximale watergrens en sluit dmv een zwanenhals dit aan op de afvoer. Dan heb je hier toch geen klep nodig?

Tjah... Aquarium stond op 1ste verdiep aan een draaitrap! Plots begon het heel hard te regenen! Maar 10 liter water op de vloer lijkt al snel 100liter he! al bij al geen schade maar ik woonde nog thuis. Moeder was al niet blij met aquariums laat staan met experimenten voor automatische waterwissels... 😛
 
Helemaal gelijk in Yov, thanks!!!

Haha nee moeders zijn nooit blij met aquaria en zeker niet op de 1ste verdiepding. Gelukkig is het allemaal mee gevallen inderdaad.

Ik zit ook even het eea op internet te lezen en zie ook dat er pompen zijn die een constante waterverversing doen zoals 2L of 4L per uur. Zou dat wellicht ook nog een optie zijn?
 
Helemaal gelijk in Yov, thanks!!!

Haha nee moeders zijn nooit blij met aquaria en zeker niet op de 1ste verdiepding. Gelukkig is het allemaal mee gevallen inderdaad.

Ik zit ook even het eea op internet te lezen en zie ook dat er pompen zijn die een constante waterverversing doen zoals 2L of 4L per uur. Zou dat wellicht ook nog een optie zijn?

Dit lijkt mij een optie! alleen hoe regel je deze pompen? Wil je dit wel? Mss is een "drip systeem" van Gardena dan een goedkooper en eenvoudiger alternatief? (kan je instellen op X druppels per minuut voor kamerplanten en serres. Bestaat ook in andere merken hoor 😉
 
Denk dat ik toch maar ga voor een automatische klep inderdaad haha! Eens even kijken wat er op de markt is en welke er het best worden aangeschreven.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan