Wat is er nieuw

axolotl doet raar en eet niet

Jones

Well-known member
Lid geworden
23 februari 2011
Axolotls hebben geen broedzorg ;) . Ze vreten ze het liefst zo snel mogelijk op.

Bertus

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
2 september 2008
Leeftijd
76
Joh,lijken wel Ancistrussen.
Vreten ook alles op. ;)

Topicstarter
C

Cyenora

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2012
122961cyenora_0_82_dscf3037.jpg

489999cyenora_0_82_dscf3038.jpg

Update. lijkt wel of zijn buikje uitgezet is kan komen door vermagering maar ik begin hoop een beetje te verliezen de worm zit er nog onaangetast.

Jones

Well-known member
Lid geworden
23 februari 2011
Ai.. volgens mij begin je te krijgen waar ik mijn axolotls aan verloren heb. Ze stopten met eten, bewogen niet veel meer, werden mager maar de buik zette erg op. Let op of er geen dikke slijmerige ontlasting uitkomt want dan is het waarschijnlijk einde verhaal. Ik ben er meer dan een maand mee bezig geweest, contact gehad op internationale fora en het kwam erop neer dat er een aandoening is bij Axolotls die zich uit als ze ongeveer 16 maanden oud zijn. Dit heb ik na heel lang zoeken kunnen vinden, maar heb geen behandeling gevonden. Nog geprobeerd om ze in de koelkast te laten herstellen en behandeld tegen Flagellaten, maar ook dit mocht niet baten. Nadat de eerste Axolotl overleden is heb ik de andere in laten slapen.

Topicstarter
C

Cyenora

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2012
waarom heb je de andere laten inslapen Jones?

het is er bij mij maar 1 van de 2.

weet je ook hoe dit kan gebeuren? en die van mij zijn nog geen 16 maanden. denk eerder 6 maanden.

Jones

Well-known member
Lid geworden
23 februari 2011
De andere begon dezelfde symptomen te vertonen. Toen ik die in liet slapen had hij al ongeveer 3 weken niet gegeten en de andere 6 weken. Er was geen redden meer aan.

Hoe het kwam, geen idee... de bak werd goed gefilterd, was groot genoeg, wekelijkse waterwissels, goed voer, de dieren vertoonden nooit stress.. ik had echt alles naar hun wens gemaakt en toch ging het mis. Het zit me ook dwars dat ik de oorzaak nooit echt heb kunnen vinden, behalve dat mensen het erover hadden dat axolotls rond de leeftijd van 16 maanden stopten met eten. Ben wel heel erg benieuwd naar hoe dit kan en of er behandeling mogelijk is.

Ik hoop echt niet dat jouw Axolotl hetzelfde heeft. Houd vooral de ontlasting goed in de gaten. Bij mijn axolotls was het zo dik en slijmerig dat het heel lang aan de cloaca bleef hangen.

Topicstarter
C

Cyenora

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2012
Leek de ontlasting als een soort sliert met balletjes ertussen?
Mn buren zeiden ga je toch terug naar de winkel n nieuwe halen maar ik heb zoiets van t is wel je huisdier. Ik heb wel de winkel ingelicht dat hij ziek is maar ga hem niet ruilen voor n nieuwe.

Jones

Well-known member
Lid geworden
23 februari 2011
Van de balletjes weet ik niet meer, maar ik heb er ergens nog een foto van, die zal ik even posten als ik 'm vind.

Zou 'm ook zeker niet ruilen hoor. Dat doe je met je kat toch ook niet als die ziek is. Het is inderdaad je huisdier en geen voorwerp.

Topicstarter
C

Cyenora

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2012
update,

status niet verbeterend.

wel zijn rechter achterpootje staat erg krom.

A.Slak

Well-known member
Lid geworden
17 juli 2012
Ik duim voor je en axel, hoop dat het goed komt.

Topicstarter
C

Cyenora

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2012
Status niet verbeterd de andere axolotl begint ook verdacht rustig te worden

Topicstarter
C

Cyenora

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2012
Vandaag is de axolotl nog niet verbeterd de maag lijkt erg opgezet voor zn achterpootje. Maandag ga ik ze terug brengen gaat de man van de viswinkel proberen ze beter te maken

jurgen.verstrepen

New member
Lid geworden
5 februari 2021
Leeftijd
34
Vandaag is de axolotl nog niet verbeterd de maag lijkt erg opgezet voor zn achterpootje. Maandag ga ik ze terug brengen gaat de man van de viswinkel proberen ze beter te maken
En is er al iets geweten? Wij zitten met het zelfde vrees ik.

Bovenaan