Wat is er nieuw

Axolotl kieuwen buigen en klein beetje naar voren

Als mijn axols gekrulde kieuwen heeft, kijk ik naar voeding, hoe vaak ik voer en de waterwaardes. Welke kleur is de ontlasting? En krabben ze ook aan de kieuwen? Is de staart recht of ook gekruld?

de kleur is goed ik geef ze elke dag een worm en vaak wat watervlooien, ze hebben geen gekrulde staart en ze zijn niet mager LennoX.

Super! Klinkt goed! Check voor de zekerheid nog ff voor nitriet of ammonia en als dat prima is, kan het ook zijn dat er gewoon een scheet dwars zit bij ze 😂 hangen ze weer ergens halverwege de bak te drijven haha

De mijne had een tijdje gekrulde kieuwen na t eten. Bleek dat de wormen te groot waren voor hem. Z’n ontlasting was ook geel. Na kleinere wormen was t probleem opgelost. Vandaar m’n vraag over z’n voeding en ontlasting.

Bijlagen

• 59CBC305-716C-4B8E-8106-312A74E1C845.jpeg
    59CBC305-716C-4B8E-8106-312A74E1C845.jpeg
    134.9 KB · Weergaven: 103
nee er zit geen ammonia of nitriet in de visjes krijgen wel crispy voer ik weet niet of dat schadelijk is voor axolotls? maar ze zijn nog steeds blij

Vissen? Naar mijn ervaring niet. Zolang het Chinese danios of guppen zijn. Alles groter kunnen ze vast krijgen in de bek en dan zijn ze beide ten dode opgeschreven 😅. Heb zelf danios rondzwemmen en ook garnalen in de bak bij m’n axols. De garnalen worden wel actief op gejaagd maar ze vangen maar heel af en toe een garnaaltje.

oke kan zijn omdat er veel alg in zit en dat ik de bak nog moet schoonmaken dat ze daarom dit hebben... waarschijnlijk is het dat

Sowieso de bak regelmatig flink verversen. Wat een poep fabriekjes! Daar kunnen ze zich idd heel naar van voelen, een vieze bak. Maar snel doen 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan