Axolotl ziek

R

RoBert Nonner

Guest
Hallo allemaal,

Mijn axolotl eet sinds een paar dagen niet meer. Hij wil wel, maar hij houdt de wormen niet meer binnen, zelfs niet in hele kleine stukjes.
Nu denk ik dat het te maken heeft met de temperatuur van het water. Inmiddels schoon, koud water in het aquarium gedaan. Vorige week wel erg warm geweest. Zou mijn veronderstelling kunnen kloppen? Gaat hij vanzelf weer eten? Of moet ik de oorzaak ergens anders in zoeken.

Hoop op jullie adviezen,

Groet Robert
 
Zou zeker te maken kunnen hebben met temperatuur. Mij is ooit verteld dat een water temperatuur boven de 20 graden erg schadelijk is voor deze beesten (reden dat ik er niet aan begin). Met het weer van afgelopen week denk ik dat dat zomaar eens hoger is geweest.

Of de axolotl weer gaat eten kan ik je niet mee helpen, zoveel kennis heb ik er niet van. Hopelijk zijn er anderen hier die je kunnen helpen.
 
axolotl doet raar en eet niet | Het grootste Nederlandstalig AquaForum
https://aquaforum.nl › BEWONERS EN HUISVESTING II › Overige bewoners

2 sep. 2012 - Waardoor de axolotl niet meer zal eten en uiteindelijk zal sterven.. Maar wees gerust je axo kan zeker een maand zonder eten. En zoals al ...
 
axolotl doet raar en eet niet | Het grootste Nederlandstalig AquaForum
https://aquaforum.nl › BEWONERS EN HUISVESTING II › Overige bewoners

2 sep. 2012 - Hallo ik heb 2 axolotls in een bak zitten gaat altijd goed eten vrolijk zwemmen vrolijk. Echter begin van de week zat er een onder de steen en ...
Mijn axolotl is heel mager en eet bijna niet
12 dec. 2014
Jonge Axolotl. Mager!
12 aug. 2011
Axolotl ziek?
4 feb. 2012
Axolotl Ziek?
5 dec. 2014
 
Dank Bertus! Heb inderdaad al wat fora gelezen maar symptomen worden net niet volledig beschreven of zijn net even wat anders. Gelukkig kunnen ze lang zonder eten, maar de axo heeft wel honger volgens mij. Hoop nog even op meer reacties en ervaring van anderen!
 
De temperatuur is inderdaad erg schadelijk voor ze. Je moet een eigk chiller hebben als je axos houd. Wat voer je ze precies en wat voor bodem heb je in je bak?
 
Hoi Kjell, dank voor je reactie. Het is een glazenbak waar we deels steentjes op hebben en deels een kale ondergrond. Foto 1 met zwarte axo was de te warme bak, waar de zwarte axo geen last van blijkt te hebben. Foto 2 is de zieke axo. Die hebben we tijdelijk op de intensive care liggen. We geven ze regenwormen te eten
image.jpg
image.jpg
 
De steentjes zou ik er zsm uithalen! Axos eten van alles en daardoor kunnen ze verstopt raken en doodgaan. Ik zou de axo goed in de gaten houden en miss wat rode muggenlarven proberen. Vinden ze vaak erg lekker en verteerd snel. Is de quarantaine bak wel ingedraaid?
 
Goede tip! Niet ingedraaid inderdaad. Ben er even ingedoken wat dat precies is, wel goed om rekening mee te houden!
 
Goede tip! Niet ingedraaid inderdaad. Ben er even ingedoken wat dat precies is, wel goed om rekening mee te houden!

Axos kunnen erg slecht tegen amoniak of nitriet. Dus dan moet je elke dag water verversen tot de bak ingedraaid is. Of de axo in zn oude bak zetten;) eet de patient al?
 
Axos kunnen erg slecht tegen amoniak of nitriet. Dus dan moet je elke dag water verversen tot de bak ingedraaid is. Of de axo in zn oude bak zetten;) eet de patient al?

Hij eet wel, af en toe een halve worm en met behulp van een tang die ik voor hem houdt. De andere helft spuugt hij weer uit. Ben blij dat er in ieder geval iets binnen blijft. Hij ligt op de grond, kop omhoog en zijn longen klapperen normaal. Dat zijn geruststellende symptomen als je het mij vraagt. Ik blijf het goed in de gaten houden!
 
Terug
Bovenaan