Wat is er nieuw

Aziatisch visbestand 300 liter Aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Coos
  • Startdatum Startdatum
C

Coos

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb mijn ruim 300 liter aquarium weer opgestart, na er jaren tussenuit te zijn geweest.
In het verleden heb ik mij, na mijn eerste gezelschapsaquarium, gericht op Zuid Amerika, maar nu wil ik graag een Aziatisch visbestand en heb ook al idee�n welke vissen, maar nog niet hoeveel.

Zouden jullie eens mee willen denken of het volgende een goed idee is en hoeveel per soort ik dan het beste kan nemen?:
- De gestreepte Botia (Botia Striata)
of de Net Botia (Botia lohachata)
- Slangevisjes (Pangio kuhlii)
- Chinese Danio (tanichthys albonubes)
- Halfsnavelbekje (Dermogenys pusillus
- Gouramis's (Trichogaster Trichopterus / Leeri)

Ben benieuwd naar jullie idee�n!

groeten, Coos

Tanichthys albonubes past er niet tussen. Die houd je koeler en is een flinke zwemmer. Goerami's houden van rust.
Verder zou ik het bij ��n soort Botia laten om daarvan een grotere groep te kunnen nemen.
Ook wordt het misschien wat druk rond de bodem met Botia's en ook nog Pangio's.

Wat zijn de formaten van het aquarium? Een 120 cm bak?

~ Ivo

Oh dat is goed om te weten. Al lees ik wel dat tanichthys albonubes tot 24 graden gehouden kan worden; is dit niet genoeg?

Weet je een mooi alternatief voor de tanichthys albonubes?

Ik was inderdaad van plan om voor 1 soort botia's te gaan.

Mijn aquarium is 120x50x60 cm. (lengte x breedte x hoogte)

Ik vergeet helemaal te zeggen trouwens dat ik er ook garnalen in wil. Waarschijnlijk vuurgarnalen.

Ok tijd om hem weer omhoog te gooien.

Na bovenstaande reactie van Ivo toch opzoek gegaan naar een alternatief voor de Chinese Danio, en uitgekomen bij de Danio Choprae.
Lijkt jullie dit een goed idee?

Ook begreep ik dat modderkruipers EN botia's te druk zo worden.
Kan ik wel inkomen, daar ik ook nog vuurgarnalen wil, en zit er over te denken om voor de Pangio kuhlii te gaan, en dan 10 stuks.

Ik wil dan met 1 a 2 weken met 10 Pangio kuhlii en 10 Danio Choprae beginnen. Kort daarna de vuurgarnalen erbij.
De Halfsnavelbekjes (Dermogenys pusillus) en Gourami's komen dan later.

Lijkt jullie dit een goed idee?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan