Wat is er nieuw

Aziatische & Afrikaanse waaierhandgarnaal 'vechten'

• Onderwerp starter Onderwerp starter kimberley1000
  • Startdatum Startdatum
K

kimberley1000

Guest
Hallo
Ik heb nu een tijdje 3 aziatische waaierhandgarnalen en 1 afrikaane. Ik ben ongelovelijk blij met m'n blauwe afrikaanse garnaal.. maar helaas is hij erg schuw. Ook waaierd hij nooit. Terwijl de rest t wel doet (dus er is genoeg voedsel in het water, weet iemand iets waarom hij niet waaierd?)

Toen ik me kamer binnen kwam, zag ik dat hij lekker aan het rond lopen was. Hij klom opeens tegen het hout op, waar me 3 aziatische altijd zitten. Me afrikaanse was de eerste garnaal in me bak maar heeft nog nooit op dit perfecte plekje voor de filter gezeten. 1maal boven aangekomen begon hij met een andere garnaal te 'vechten'. Ze sloegen met de voorpoten naar elkaar. Dit ging best wel een tijdje zo door. en het leek best ernstig

was de aziatische zijn plek aan het verdedigen (omdat die daar altijd zit), of kan het zijn dat de 2 soorten niet samen kunnen? Is het iets om in de gaten te houden of was het onschuldig?
ik las dat waaierhand garnalen erg vreedzaam zijn dus vandaar mijn vraag.

Over het algemeen zijn ze vreedzaam maar kunnen weleens lelijk tegen elkaar doen zoals je merkt,dat doen de Afrikaanse onderling ook weleens hier.
Ze hebben vaak toch een voorkeur voor een bepaald plekje en hebben daar best een ruzie voor over zo af en toe.

ah oke. bedankt

Misschien even wijzen op Artikel 1 ?

En over het algemeen zijn ze ook best schuw,las dat meerdere exemplaren beter zou zijn en ze zich dan meer lieten zien maar heb er een stuk of 6 nu met allemaal hun eigen plekje in een stuk hout en vang af en toe een glimp van ze op.
Voer je ze ook bij met heel fijn voer?

Dat zal wel weer wat zijn Martin kennende... 😉

Tja dat geruzie doen ze maar thuis maar

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Is wel een punt Martin maar de bak kan een Aziatische of Afrikaanse biotoop zijn waardoor ze zich niet bewust zijn van het feit dat ze zich hier in Nederland bevinden en niet weten dat ze dus aan deze regel moeten houden... :juggle:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan