Wat is er nieuw

aziatische algeneter/ loaches

Peter Hartman

Well-known member
Lid geworden
2 mei 2005
Berichten
816
Locatie
Den Haag
Hoi,

Ik ben erg gecharmeerd van Gastromyzon, sewelliasoortjes. Ik wil misschien dit toevoegen aan mijn visbestand. Zijn wel geschikt voor een plantenbak of moeten ze echt koel water en stroming of zit er een verschil in soortjes.

Mag ook een andere tip zijn. Ik wil geen Siamensissoort maar een soortje die vergelijkbaar is met de Zuidamerikaanse otocinclussen .

gr Peter
 
Niettegenstaande er uitgesproken voorstanders zijn van een hillstream biotoop voor deze visjes is het zeker te doen om ze in een gezelschapsaq. te plaatsen. Als extra�s heb ik naast mijn gewone juwel filter een klein pompje beneden geplaatst voor wat extra stroming. Als je ze dan nog wat stenen en voldoende schuilmogelijkheden ( zijn territoriaal naar soortgenoten) bezorgt komt het zeker goed. Afhankelijk van de grote van je aq. neem er toch min. een 3 tal. Vooral de Sewellias vind ik geweldig, nog leuker dan de otocinclussoorten. Ikzelf heb er 4 in een 120 liter.
 
Hoi Chris,

Dank voor jouw reactie. Ik vind Gastromyzon Borneensis/ punctulatus leuk. Geldt hier hetzelfde voor?

Ze komen eventueel in een trigon 350.

gr Peter
 
Wow... mooi groot aquarium!
Heb snel even gegoogeld en ik denk dat ze weinig verschil in behoeften en eisen hebben. Ik heb hier ook een kleine gastromyzon cheni dat bij toeval meegekomen is.
Succes hoor!
 
Als je toch even goed nakijkt zijn er toch behoorlijk wat verschillen tussen de vele soorten. Hangt er ook vanaf wat je belangrijk vind, sommige sites zeggen dat ze toch niet zo goeie algeneters zouden zijn. Soms agressief naar andere visjes, ach ja, bekijk het maar eens.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan