Wat is er nieuw

Azie brakwater biotoop Inspiratie gezocht

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dimension22
  • Startdatum Startdatum
D

Dimension22

Guest
Goeiemorgen allemaal,

Ik ben langzaam mijn bak aan het ombouwen tot een azie brakwater biotoop.

Ik wil het vooral centreren rond mijn trichogaster trichopterus. Dus Thailand, Cambodja of Vietnam

ik heb al wat plaatjes en filmpjes gevonden maar vroeg mij af of jullie nog mooie inspiratie plaatjes/filmpjes hebben of misschien zelfs tips.
Alvast bedankt 🙂
 
ik snap m niet helemaal maar de trichogaster trichopterus is geen brakwater vis hoor.
 
Inderdaad. Ondanks het feit dat de watersamenstelling voor deze vis van minder groot belang is, verlangt hij toch wel een behoorlijke beplanting, en een fatsoenlijke beplanting is in brakwater niet echt goed mogelijk
 
Dat is niet helemaal waar AquaVISie, ook in brakwater kan je flinke bossen javavaren/anubias/crypto's krijgen.

Ook ik heb nog niet gehoord dat trichogaster trichopterus brakwater op prijs stelt.

Brakwaterbakken zijn wel echt mooi. Schuttersvissen en Monodactylus zijn prachtige dieren.
 
Natuurlijk zijn er wat harde planten, maar deze soort heeft voor zijn schuimnest ook drijfplanten nodig en dan wordt het al best een stukje moeilijker.

Overigens worden de door jou genoemde soorten nogal groot, en maar weinig mensen hebben een aquarium dat hiervoor geschikt is, en ik geloof dat TS niet een van die mensen is
 
OW ok, misschien gebruik ik de term dan niet goed.

Ik las op sites dat de gourami in beekjes met weinig stroming leeft en blaadjes naar de bodem zaken en hierdoor het water wat "thee"-ig is.
 
Dan is het water zeer waarschijnlijk zacht en zuur, met veel erin opgeloste tannines.
 
Zoals ik al gezegd heb maakt de samenstelling voor deze vis niet zo bar veel uit. hij komt voor in wateren met een Ph tussen de 6 en 8, en een Gh tussen 5 en 19 (bron Fishbase). Alleen is nergens te vinden dat hij in brak water zou voorkomen.

@ Dimension22 : Brak is tussen zoet en zout in en komt voor in de overgangszones vlak bij zee
Water met een lage Ph (lager dan 7) noemen we zuur, met een hoge Ph (hoger dan 7) alkalisch en een PH van 7 is neutraal. water met een lage Gh (minder dan 8) noemen we zacht, met een hoge Gh (hoger dan 12) hard
 
Ok, compleet verkeerde benaming dus XD bedankt voor de opheldering.

Hoe heet dat thee/bruin achtige dan?

Vond het juist zo mooi dat dat blauwe en goude mooi naar voren komt in dat water als het licht tussen de drijfplantjes door schijnt.
 
Grofweg wordt het opgedeeld in white water, clearwater en black water.
Het eerste is modderig, troebel. Het tweede is helder, kleurloos. Het derde is helder, rood tot bruin gekleurd.
 
blackwater >.> ik ben erachter. Ik was er heilig van overtuigd dat ze omgedraaid waren >.>

Edit: en zie nu je reactie pas
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan