Baard/Penseel Alg


K

KGR

Guest
Hallo experts!

Beetje bij beetje neemt mijn baardalg populatie toe waar kan dit aan liggen?

Ik voer 7,5 uur licht.
volg de EI index voor dosering voor 350liter
filters zijn schoon produceren ook een goede flow/circulatie

PH is 6,5
KH is 10

Zou betekenen dat CO2 gehalte te hoog is. maar als ik mijn co2 terug schroef ben ik bang dat het vermeerderd.
Gezien alle punten waardoor draadalg zou ontstaan, ik WEL aan voldoe weet ik niet meer waar ik het moet zoeken.

Moet ik mijn licht duur verhogen?(planten hebben misschien te weinig licht om the groeien)
Lampen zijn ook goed.4x 54w

De algjes zitten op de achterwand en op diverse planten.

Iemand nog ideeen?


alvast bedankt

gr Kees

DSC05344.JPG
 
Dus voldoende circulatie en voeding begrijp ik. Ook geen onderhoud gedaan waardoor je nh3/4 kan hebben gehad wat als boost heeft gediend en ook geen co2 schommelingen (dat weet ik uit de pb). In hoeverre dan de hoge kh debet kan zijn weet ik niet om eerlijk te zijn. Heb je ook geen schommelingen als het licht aangaat en is de co2 dan aardig op orde?
 
Ik zou gaan beginnen om de alg met EasyCarbo te bedruppelen tijdens een waterwissel, de planten worden nu aangetast waardoor de algen nog meer kansen kunnen krijgen, ook een gewone dosis Carbo dagelijks geven.

Hoelang draait de bak al?
 
Klopt helemaal Ton echter ben ik benieuwd naar wat de oorzaak kan zijn. Zelf zie ik geen reden voor deze alg maar ja het is er dus ik zie iets over de kop denk ik dan;).
 
Juist doordat er geen aantoonbare oorzaak te vinden is is het belangrijk om de bak en de planten niet verder te belasten en door middel van Carbo of dergelijk te bestrijden.
 
Dat ben ik helemaal met je eens maar ik wil graag de oorzaak vinden in zo n geval:D:D. Algen verwijderen is iets wat ik ook toejuig natuurlijk en dat dan ook adviseer. Ik ben ook wel benieuwd hoe erg het is met de alg op de planten.
Verder is je advies over de carbo natuurlijk uitstekend;).
 
deze bak draait nu ca. een jaar. zal easy carbo halen.
maar de speurtocht naar de oorzaak is wat ik graag zou willen weten. Ik weet ook niet, meer, waar ik het moet zoeken..
 
ik heb er 2 filter erop. jbl 901 icm 1501 zou voldoende moeten zijn toch?

en op de achterwand gaat zo heftig in de stroming oftwel daar gaat de stroming pal langs schuin van rechts achter naar links voor. de kleine filter enkel van links achter naar linksvoor.
 
ik heb er 2 filter erop. jbl 901 icm 1501 zou voldoende moeten zijn toch?

en op de achterwand gaat zo heftig in de stroming oftwel daar gaat de stroming pal langs schuin van rechts achter naar links voor. de kleine filter enkel van links achter naar linksvoor.
Heftige stroming is iets anders als een goede waterdistributie. Laatstgenoemde brengt het best op een rustige wijze de nodige bemesting naar de bedoelde plek!
 
ik heb een filmpje gemaakt maar hij ondersteund de extensie niet waarmee kan ik hem uploaden
het is een mov bestand
 

Terug
Bovenaan