Baardalg bestrijden.

J

Jay47

Guest
Ik had nooit last van algen, en opeens had ik last van baardalg. Planten en mopanihout waren aangetast, terwijl mijn waterwaardes goed waren.
Dus ik zat te denken waar komt dit door wat heb ik veranderd. Nou ik heb toen stroming veranderd van onderwater naar oppervlakte. Dit was de oorzaak, dus besloot ik een paar maanden te gaan testen met stroming van het water.
Ik heb geen middeltjes gebruikt en heb niks veranderd aan de voeding van mijn planten en vissen.

Heb dus nu ong 3 maanden geleden stroming weer veranderd van oppervlakte naar onderwater en guess what baardalg is bijna helemaal verdwenen.
Gaat dus volgens mij om dat je planten bewegen en zuurstof krijgen, bij oppervlakte stroming bewogen mijn planten niet. Heb ook mijn filterbuis dus waar het water weer uit komt iets boven het oppervlakte gehouden waardoor het water recht of een beetje schuins naar benden spuit. Hierdoor krijg je bubbels, en bubbels is zuurstof.

Het duurt wel ff maar stroming en zuurstof helpt dus om baardalg te bestrijden. Medicijnen heb je dus niet nodig is mijn ervaring.
Btw heb geen ervaring met andere type alg, gaat dus om mijn ervaring met baardalg. Wellicht werkt het ook voor andere types.
Misschien was het al bekend maar wou het ff met jullie delen.
 
Leuk dat je dit even hebt gedeeld en inderdaad is circulatie belangrijk voor de planten.
 
Terug
Bovenaan