Baardalg

S

Scoolio

Guest
Hallo alle,

Ik heb sinds enige tijd last van (vermoedelijk) baardalg op mijn planten. Het zijn een soort donkere plukjes. Nu heb ik gelezen dat je Japonica garnalen in je bak kan zetten. Ik heb een gourami in mijn bak, een L-nummer (onbekend welke) en haaivinbarbelen (wel meer maar dit zijn de grotere). Gaan de garnalen hiermee samen of zullen ze worden opgegeten?

Nou heb ik ook ergens gelezen dat je thee in je bak moet doen om hiervan af te komen. Iemand ervaring mee?

p.s. ik weet dat de haaivinbarbelen geen goede keuze is voor mijn bak. Maar ik wist er toen ik deze kocht nog niks van.
 
Niemand??
 
Thee wilde vroeger wel helpen, al is dat een behoorlijke klus om vol te houden. Je kan beter easycarbo gebruiken of co2 toevoegen.

Weet je toevallig je waterwaardes, dat kan zeer makkelijk zijn voor de info en misschien een foto.

Gr Martinez
 
2014-02-11_18.49.41.jpg
 
Tja die garnalen gaan niet helpen met zoveel alg. Normaal werkt een kuur carbo wel of co2.
Ik denk dat je co2 te weinig is in je bak. kun je je waarden melden en liefst even een foto van de hele bak??
 
https://www.dropbox.com/s/ztyt805l5cdpd ... .23.56.jpg

Dit is de foto van de hele bak.
Troebel water komt omdat ik hier net de spiderwood geplaatst had.
Waardes ga ik er even op zetten deze had ik in een andere post staan.

Als het inderdaad een co2 tekort is wat moet ik dan doen?
En zijn de planten dan nog wel te redden of moet ik alles weggooien.
 
No3 15
No2 0
Gh 6
Kh 6
Ph 6,8

Gemeten met een stripje van sera dus niet ideaal
 
Ik heb hier ook last van. Easy carbo heb ik nog liggen hoelang is een kuurtje gewoon week of 2 elke dag
 
Carbo gewoon blijven gebruiken.-) als je niet voor co2 gaat.

Blaadjes waar deze alg op zit kan je beter gewoon verwijderen en als verloren beschouwen.
Je waardes zien er wel behoorlijk goed uit, maar helaas geen po4. ik neem aan dat je turf of iets dergelijks gebruikt aan je ph waarde te zien. Je fe is ook niet zichtbaar. Mijn inschatting is echt een koolstof te kort en dat kan je dus via easycarbo doen, co2 of bio co2 en je stroming even nakijken of deze voldoende is. En even de tijd gunnen.

Over bio co2 is hier genoeg te lezen op het forum, in mijn topic heb ik toevallig ook wat gezet met foto's.-)
Hoef niet duur te zijn en leuk om wat in elkander te knutselen.

Gr Martinez
 
martinez zei:
Carbo gewoon blijven gebruiken.-) als je niet voor co2 gaat.

Blaadjes waar deze alg op zit kan je beter gewoon verwijderen en als verloren beschouwen.
Je waardes zien er wel behoorlijk goed uit, maar helaas geen po4. ik neem aan dat je turf of iets dergelijks gebruikt aan je ph waarde te zien. Je fe is ook niet zichtbaar. Mijn inschatting is echt een koolstof te kort en dat kan je dus via easycarbo doen, co2 of bio co2 en je stroming even nakijken of deze voldoende is. En even de tijd gunnen.

Over bio co2 is hier genoeg te lezen op het forum, in mijn topic heb ik toevallig ook wat gezet met foto's.-)
Hoef niet duur te zijn en leuk om wat in elkander te knutselen.

Gr Martinez

Ik gebruik geen turf...
Maar even de easycarbo aanschaffen en de besmette planten verwijderen
Welke van de twee linkjes moet ik gebruiken om de bio co2 te zien?
 
Terug
Bovenaan