Wat is er nieuw

Baardalg

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cayman
  • Startdatum Startdatum
C

Cayman

Guest
Ik heb veel last van baardalg is het slim om easy carbo te gebruiken ?

Ja hoor dat kan je daarvoor goed gebruiken
Met een injectiespuit direct op de baardalg spuiten als het mogelijk is werkt nog beter
De aangetaste bladeren kan je beter gelijk weghalen , die komen niet meer goed

Dus de aangetaste bladeren weg knippen of de planten verwijderen ?

Alleen de bladeren
Controleer of je filter nog goed werkt , baardalg ontstaat ook door vervuiling

Johnny Boy zei:
Controleer of je filter nog goed werkt , baardalg ontstaat ook door vervuiling
Kijk ook eens naar het forse visbestand op een becheiden hoeveelheid water (zie handtekening Cayman).
Of het filter nu goed werkt of niet, dit kun je een filter nauwelijks kwalijk nemen als het over vervuiling gaat.

Mascha&Ivo u denkt dat er te vissen in mijn bak zitten ?

Voor maanvissen wordt 50 liter per exemplaar geteld en molly's zijn ook niet de kleinsten.
Misschien niet te veel vissen qua aantallen, maar wel te veel hoeveelheid aan vis.

Zijn het zwarte Molly's? Van de grote of de kleine vorm?

De 3 zwarte en 2 gele zijn kleinere soort . 2 zilver grote soort en 6 jonge van 1.5 cm molly's

Ik ben het met Ivo eens voor wat betreft het bestand. Het is zaak om de oorzaak aan te pakken want anders blijft deze alg de kop opsteken.
Weet je de waterwaarden ook en hoelang draait de bak?

Als toevoeging op het bovenstaande; hou je CO2 niveau ook zo stabiel mogelijk, geldt dus ook voor Carbo. Een wisselend CO2 gehalte kan ook baardalg bevorderend werken.

Groet,
Ben.

Ik heb ook nog een tip voor je bestand: de maanvissen kan je niet huisvesten, want ze worden aangeraden om in een groep te nemen, vanaf minimum 5 stuks. Hoe meer exemplaren, hoe beter.

Maar er wordt voor maanvissen 50 liter/vis gerekend, dus dat gaat niet lukken in je bak.

Het wordt dus een grotere bak kopen die geschikt is voor maanvissen, of eens je visbestand opschonen, en kijken wat er in kan en wat niet.

Wat voer je de Molly's eigenlijk?
Het verkeerde voer leidt ertoe dat minder voedingsstoffen worden opgenomen uit het voer en de ontlasting dus vervuilender is dan bij het juiste voer. En dan zijn we weer bij de genoemde vervuiling uitgekomen.

Ik ben benieuwd wat de waterwaarden zijn en wat de TS eventueel toevoegt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan