Wat is er nieuw

Baby ancistrus in gezelschaps aquarium

aquatlantis splendid 100

Well-known member
Lid geworden
20 december 2024
Leeftijd
37
Beste mede forumleden,

Sind 3 dagen is het dan eindelijk zover het eerste legsel van een ancistrus koppel is een feit(albino).
Papa ancistrus is al 3 dagen niet uit zijn hol geweest en ligt de eitjes continu te verzorgen en te bewaken dus hopelijk wordt dit een geslaagd nest.(het vorige nest van een ander koppel bleek na 4 dagen niets te worden).
Van wat ik gelezen heb zouden de eitjes na 5tot 10 dagen moeten uitkomen en dan zouden de kleintjes nog ongeveer 1 week in het hol verblijven.
Wat zou slim zijn wat betreft het laten uitzwemmen van de kleintjes.

Optie 1 is lekker laten gaan en de natuur zijn werk laten doen. Maken de kleintjes een kans om te overleven in een aquarium met andere vissen? Er staan wel heel veel platen in.

Optie 2 een drijvend bakje of iets dergelijks aan het aquarium toevoegen waar ik de visjes in loslaat na 4/5 dagen en dan daar voorzie van voeding tot ze wat groter zijn.

Ik heb geen optie om een appart aquarium op te starten.

Mijn voorkeur gaat naar optie 1 met het idee dat de sterkste overleven of zou dat idee bij voorkeur al mislukken?
Graag jullie mening.
20250830_094708.jpg
20250830_094820.jpg

Voor het beste resultaat uitvangen en apart op laten groeien.
Vergt wel wat inzet mbt voeding en eigenlijk is een uitgroei aquarium met flink algengroei wel praktisch.
Kwestie van het leghol er uit halen en over te gieten.

Zou ze zelf lekker laten zitten want alles wat opgegeten word hoef je niet met veel moeite uit te vangen en zien te slijten/gratis weg te geven op den duur.

Wel leuk dat je zo snel al resultaat hebt geboekt. 😉

Mooie bak. 🙂

Er is geen goed of fout, beide manieren kunnen werken. Ik denk wel, als je het leuk vindt om veel jonkies in leven te houden, dat eerst dat aparte bakje erin hangen het beste werkt. Een Ziss breeder box of zoiets is daar handig voor. Dan kun je ze gericht voeren om ze een goede start te geven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan