Wat is er nieuw

Baby Corydoras

• Onderwerp starter Onderwerp starter chantallie1987
  • Startdatum Startdatum
C

chantallie1987

Guest
Afgelopen zondag hebben de corydoras eitjes gelegd. En ik heb maar 2 eitjes kunnen redden en in een broedbakje gedaan. 1 Eitje ging schimmelen en het andere eitje zag er niet bevrucht uit. Maar toch heb ik het eitje in het broedbakje laten zitten. Het broedbakje hangt in mijn aquarium. Vanmiddag heb ik het water van het aquarium ververst en toen ik naar het eitje keek zag het er alleen maar slechter uit. Maar toch heb ik het laten zitten. Ik ging net kijken en tot mijn verbazing zag ik een klein visje en het eitje was weg!
Wat kan ik nu het beste doen? Het visje laten zitten in het broedbakje die in het aquarium hangt? Of is het beter dat ik het visje in een apart bakje doe?
(Het visje heb ik even in een apart bakje gedaan zodat in het broedbakje kon schoonmaken)

Moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
Alle tips zijn welkom!

1k0.jpg

Het opkweken/voeding van de jong is het lastigst. Je kunt dit met bijvoorbeeld verkruimeld droogvoer of gekweekte artemia. Dit kost wel erg veel moeite, ik zelf zou dit niet voor 1 vis doen. Het gaat effectiever als je tientallen hebt. Je zou de vis kunnen uitzetten in je aquarium, er is een kleine kans dat hij zichzelf red.

Ik ga gewoon mijn best doen om het visje in leven te houden. ik vind het al heel bijzonder dat het eitje is uitgekomen. 😛

Maar in ieder geval bedankt!

Proficiat!
Altijd leuk dat kleine grut.
Uit ervaring met mijn eigen corydoras aeneus kweekgroep, kan ik wel vertellen hoe ik het doe, maar ben nog maar een beginner. Inmiddls wel zo'n 150 kleintjes rondzwemmen, waarvan de eerste 50 van de week naar de dierenwinkel kunnen.

Eentje is wel heel lastig. De eerste drie dagen hoef je hem of haar, hihi, niet te voeren, hij krijgt zijn voeding uit zijn eigen dooierzak.
Daarna kun je zoals hij al zei, stofvoer fijn wrijven, even laten weken in een eierdopje water en het dan aan hem geven.

Wat verder heeeel belangrijk is, is dat je een luchtsteentje in je aparte bakje hebt en dat je minimaal twee maal daags het water ververst.

De kans is niet heel groot dat hij het overleefd. Mijn kweekgroepje had in het begin hooguit vijf bevruchte eitjes, maar na heel veel oefenen heb ik er nu iets van 30 tot 60 per keer.

Heel veel succes!

chantallie1987 zei:
Ik ga gewoon mijn best doen om het visje in leven te houden. ik vind het al heel bijzonder dat het eitje is uitgekomen. 😛

Inderdaad, heel leuk als je jongen hebt. Wieweet kan je hem wel goed opbrengen en heb je er een mooi visjes bij 😉
Ben benieuwd wat er gaat van worden 😉

chantallie1987 zei:

Is ook leuk hoor, misschien lukt het je. Succes! Misschien heb je nog wat aan mijn reactie in dit topic: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1831597

Daar had uitgelegd hoe ik het opkweken altijd deed. De eerste keren mislukte bij mij ook, maar al doende leer je. Na meerdere mislukkelingen bleven er steeds meer over, op een geven moment had ik aardig wat jonge Corydoras zwemmen.

Het kleintje leeft nog steeds. Alleen ziet hij/zij er wel vreemd uit. Het buikje was gisteren heel dik en doorzichtig. Is dit normaal?

De eerste foto is van gisteren en de tweede is van vandaag.

540.jpg

1k0.jpg

Ik weet niet of dit uitzonderlijk is. Ik vind hem er niet heel vreemd uitzien.

Van welke Corydorassoort is het eigenlijk een jong?

Het is een Corydoras Paleatus.

Mijn voorgevoel was toch waar... Hij leeft niet meer. ;(

Gecondoleerd ;(

Veel sterkte en succes 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan