baby guppen

X

XandraB

Guest
Ik heb sinds een paar dagen mijn eerste baby guppen zwemmen. Maar als ik ze eten geef heb ik niet het idee dat ze eten. Kan dat kloppen? En hoe weet ik of ik ze op de goede manier eten geef?
 
wat voor eten geef je en wat zit er verder nog in je aquarium?
 
Ik geef ze van die vlokken die ik tussen mijn vingers fijnmaal. En ik heb ze apart van de andere vissen gedaan zodat ze niet worden opgegeten. Daar liggen wat stenen in en een stukje plant wat drijft.
 
Die babygupjes eten vooral heel veel micro-organismen die je met het blote oog niet ziet, dus bijvoeren is in princiepe overbodig
 
Vanaf wanneer kan ik ze dan het beste voeren?
 
tja lastig te zeggen, gewoon afentoe blijven proberen, je merkt vanzelf wanneer ze op het voer gaan
 
Ze redden zich wel.
Algjes, dingetjes, van alles eten ze.
Ook de stukjes stofvoer tussen de grote vlokken.
Zoals Doe Maar in de jaren 80 zong: "Dus laat maar gaan, dat gaat wel goed".
 
Oke dan wacht ik nog even rustig af. Bedankt voor jullie tips.
 
Het makkelijkste dat je kan doen is een potje instant artemia halen en deze beetje bij beetje geven.
Ontkapselde artemia eitjes kan ook maar deze zal je eerst moeten inwateren.
 
Guppen kweken zo makkelijk, en worden zo makkelijk groot...
Gewoon niet te veel doen, en zeker niet overvoeren.

Het lijkt raar, maar ze leven gewoon van wat er in het water zit.

Er zijn mensen die hun vissen tijdens een vakantie van een week niet voederen en dat loopt ook prima.
 
Guppen kweken zo makkelijk, en worden zo makkelijk groot...
Gewoon niet te veel doen, en zeker niet overvoeren.

Het lijkt raar, maar ze leven gewoon van wat er in het water zit.

Er zijn mensen die hun vissen tijdens een vakantie van een week niet voederen en dat loopt ook prima.
Daarom dat het merendeel van de mensen denken dat de incest hun guppen niet doet groeien... niets is minder waar.
Goed guppen opkweken is, net zoals iedere andere vis, een kunst.
 
Guppen kweken zo makkelijk, en worden zo makkelijk groot...
Gewoon niet te veel doen, en zeker niet overvoeren.

Het lijkt raar, maar ze leven gewoon van wat er in het water zit.

Er zijn mensen die hun vissen tijdens een vakantie van een week niet voederen en dat loopt ook prima.
Iedere dag vissen voeren is idd geen noodzaak. Dit in tegenstelling wat een winkel men zou gaan adviseren. De vissen zijn capabel genoeg om met hnu natuurlijke gedrag zelf op zoek te gaan naar voedsel in de bak.

Ik moet wel stellen dat er ook een categorie gupsoorten bestaat die niet zo gemakkelijk kweken en langzaam op groeien. Maar jij hebt het over de gangbare commerciële soorten.
 
Terug
Bovenaan