Wat is er nieuw

baby visjes in mijn filter, wat te doen ?

sailjo

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2020
ik heb in ieder geval 2 inie mini visjes in mijn filter te zitten, wat kan ik daar het beste mee doen ?

Ik weet niet welke filter het is maar ik zou ze zo mogelijk eruit halen.

Jbl cristal profi e1501 greenline

Laatst bewerkt door een moderator:
Eh... Wat maakt het merk uit?
D'r uit met die beestjes, toch?

Haha, ik had niet gezien dat jij de TS was want anders had ik het denk ik wel geweten.

Klopt Guppenman maar dan kun je adviseren om een korfje te gebruiken zodat het niet weer kan gebeuren en met alle binnenfilters kan dat weer niet.

• Leuk
Waarderingen: GCJ
Even kritisch wezen, de visjes zitten erin, dus voorkomen heeft geen zin, DE vraag is nu wat voor filter heb je?
Dan kan er beter advies worden gegeven (naar mijn idee).

Even kritisch wezen, de visjes zitten erin, dus voorkomen heeft geen zin, DE vraag is nu wat voor filter heb je?
Dan kan er beter advies worden gegeven (naar mijn idee).

Uit nieuwsgierigheid, waar ben je kritisch op? Er is al gezegd dat de visjes er het beste uitgehaald kunnen worden. Er is gevraagd en geantwoord om wat voor filter het gaat. Er wordt een advies gegeven hoe het in de toekomst voorkomen kan worden.

Hoe kan je hier meer op zeggen, tenzij je helderziend bent en weet wat er meer aan de hand is of niet?

Uit nieuwsgierigheid, waar ben je kritisch op? Er is al gezegd dat de visjes er het beste uitgehaald kunnen worden. Er is gevraagd en geantwoord om wat voor filter het gaat. Er wordt een advies gegeven hoe het in de toekomst voorkomen kan worden.

Hoe kan je hier meer op zeggen, tenzij je helderziend bent en weet wat er meer aan de hand is of niet?
Ik denk dat de vraag HOE ze eruit te krijgen niet beantwoord is, maar daar zal Sailo nog wel op reageren denk ik
Over welk filter het ging had ik even gemist :sorry:

Het is blijkbaar een JBL potfilter. Pot open maken, visjes eruit 'vissen' ( ;)) ) en een panty over de aanzuigkorf trekken om het in de toekomst te voorkomen.

Ik denk dat de vraag HOE ze eruit te krijgen niet beantwoord is, maar daar zal Sailo nog wel op reageren denk ik.

Volkomen off topic maar toch:
daar vraagt ze niet om.
Ze vraagt wat ze er mee moet doen en die vraag is beantwoord met nog aanvullend advies. Als ze meer wil weten kan dat ook gevraagd worden toch?

Ik zie niet in hoe "kritisch" worden hier iets toevoegt.

Volkomen off topic maar toch:
daar vraagt ze niet om.
Ze vraagt wat ze er mee moet doen en die vraag is beantwoord met nog aanvullend advies. Als ze meer wil weten kan dat ook gevraagd worden toch?

Ik zie niet in hoe "kritisch" worden hier iets toevoegt.
Kritisch of niet kritisch. Sailo geeft aan dat er visjes in de pot heeft.

Als ik het zo lees, vraagt ze wat ze moet doen. Maar kan een aanname zijn Maar als ik haar vraag zo lees, wilt ze ook weten om dit te voorkomen. En is dat niet zo dan zal allen die dit wel beantwoord sailo voor.

Onnodig om hier een discussie over te voeren.

oke, hier gaat hij. Ik heb er in totaal 5 visjes uit kunnen vissen en apart in een quarantaine bakje gezet ( dit om te voorkomen dat ze direct opgegeten worden door de andere vissen ). Het voorkomen weet ik nog geen goed antwoord op. Ik heb er een jbl topclean 2 op te zitten en zit dus in twijfel of ik kan voorkomen dat er meer baby visjes in komen...

Kritisch of niet kritisch. Sailo geeft aan dat er visjes in de pot heeft.

Als ik het zo lees, vraagt ze wat ze moet doen. Maar kan een aanname zijn Maar als ik haar vraag zo lees, wilt ze ook weten om dit te voorkomen. En is dat niet zo dan zal allen die dit wel beantwoord sailo voor.

Onnodig om hier een discussie over te voeren.

Misschien helpt het als je het draadje nog even leest.

Misschien helpt het als je het draadje nog even leest.

panty over de invoer lukt dus niet
20200503_193030.jpg

Laatst bewerkt:
20200601_153432.jpg

iemand enig idee welke baby vis dit is, waarschijnlijk gup of zwaarddrager

Ziet er uit als een gup, ze zijn wel heel erg wit! Maar dat komt natuurlijk omdat ze in het filter zaten. Misschien kan er een shrimp guard op de filterinlaat?

Dat is een gup.

op de foto lijkt hij ook witter dan in het echt hoor, kleur is wat meer naar beige/gelig toe

Gister bij mij ook 2 gevonden, ze zijn bij mij veiliger in de filter ! Ze zitten nu in de kweekbak maar zonder de filter had ik ze nooit gezien. Komt omdat ik altijd baby garnalen zoek in de filter.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan