Wat is er nieuw

Baby visjes of juist niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JoeriG
  • Startdatum Startdatum
J

JoeriG

Guest
Hoi allen,

Na een tijdje geleden sewellias van beide geslachten bij elkaar te hebben, hou ik in de gaten wat ik wegspoel als ik de pomp schoonmaak. De jongen van deze visjes zijn schijnbaar bijzonder klein, maar ik kan er ook geen goede foto's online van vinden.
Echter kwam ik vandaag het volgende tegen in de pomp:

[video] https://www.youtube.com/watch?v=RcjyRv8TSVE[/video]

Nu weet ik niet zeker wat het is. Als het de visjes zijn, dan ben ik uiteraard ontzettend blij, maar zo niet... wat het dan is, weet ik niet of ik blij mee ben.
Iemand een idee wat het kan zijn?

Beetje onduidelijk. Zou je een foto kunnen maken van dichtbij?
Maar ik vind ze nou niet echt zwemmen als vissen.

Het is ontzettend lastig een foto te maken zonder goede camera. Ik heb het geprobeerd met mijn telefoon, maar veel beter dan dit wordt het denk ik niet
joerigunkown1.jpg

Het is het grijze blobje op de punt van het donkere.

Ik heb al een apart aqua40 aquarium laten indraaien mocht het lukken dus ik ga het waarschijnlijk gewoon daarin gooien in de hoop dat daar wat uit komt wat ik wil. Tenzij jullie denken dat dat een slecht idee is (er zit verder geen andere levende dingen dan planten in).

Goed, ze zitten nu in mijn aqua40 erbij in ieder geval. Ik hou jullie wel op de hoogte mocht ik wat zien.

Niet dat ik kan zien. Had nog wat opgezocht over eventuele kleinere visjes van de soorten die ik heb en die zijn (zelfs direct uit het ei) groter dan dit was. De grote van het rondzwemmende spul hier was kleiner dan zandkorrels, dus verwacht dat het microfauna is dat in mijn bak terecht is gekomen.

JoeriG zei:
Niet dat ik kan zien. Had nog wat opgezocht over eventuele kleinere visjes van de soorten die ik heb en die zijn (zelfs direct uit het ei) groter dan dit was. De grote van het rondzwemmende spul hier was kleiner dan zandkorrels, dus verwacht dat het microfauna is dat in mijn bak terecht is gekomen.

Zouden het watervlooien kunnen zijn?

duidelijk cyclops

Ik weet zelf niet veel van microfauna af, dus ik durf het zelf niet te zeggen wat het is.
Ik zie het niet als iets slechts en dat de bak gewoon lekker draait.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan