Wat is er nieuw

Babyboom in de bak, maar wat zijn het nou eigenlijk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Peggy Sue
  • Startdatum Startdatum
P

Peggy Sue

Guest
Vanmiddag was het ineens zo ver. Eerder dan verwacht waren er ineens baby's. Bijna onzichtbaar zwemmen ze vrolijk door het javamos. Alleen nu vraag ik me af wat voor een soort baby's het zijn. Ik heb platy's, guppen, en molly's. En wat zwangere vuurgarnalen. Ik zelf denk dat het Platy's zijn al wist ik niet dat er een zwangere bij zat. De foto's zijn wat onduidelijk omdat het lastig is om scherp te krijgen. Alvast bedankt!

tinypic.com

tinypic.com

tinypic.com

tinypic.com

tinypic.com

tinypic.com

Oei, dat ging niet helemaal goed met de foto's. Zo gaat het beter 🙂

zI2F93eWSg3AvI4ogdbTUcc8P0o9NCMJ.jpeg

F4ceplant zei:
Oei, dat ging niet helemaal goed met de foto's. Zo gaat het beter 🙂

2rSGALT04seC79cN2nCPMsGAOuIupvrQ.jpeg

Dankjewel!

Xiphophorus maculatus zijn het. 😉

Botia zei:

Top! En heb je ook enig idee of deze net geboren zijn of dat ze al een paar dagen oud zijn? En hoe lang duurt het voordat ze wat groter zijn? Zeg maar 2cm ofzo

Gefeliciteerd!

Leuk die jongen hoor, en je hebt ook best wel mooie Vuurgarnalen moet ik zeggen.

Peggy Sue zei:
Botia zei:

Top! En heb je ook enig idee of deze net geboren zijn of dat ze al een paar dagen oud zijn? En hoe lang duurt het voordat ze wat groter zijn? Zeg maar 2cm ofzo
Ze zijn hooguit 2 dagen.

Maculatus groeit traag, veel trager dan de variatus. Verkoop maatje hebben ze na een maand of 10/12. Variatus na 4 maanden.

Bedankt voor de informatie! Hoe groot is de kans dat ze worden opgegeten door de andere vissen? En vanaf hoe oud is die kans niet meet aanwezig of heel erg klein? Sorry voor de velen vragen maar ik wil er graag veel over leren 🙂

Ik denk dat de kans niet zo heel groot is dat de andere vissen ze nu nog pakken.

Botia zei:
Peggy Sue zei:
Botia zei:

Ze zijn hooguit 2 dagen.

Maculatus groeit traag, veel trager dan de variatus. Verkoop maatje hebben ze na een maand of 10/12. Variatus na 4 maanden.
Tenzij je zo in de vijver houdt. Dan zijn de jongen met 3 maanden al op winkel formaat.

En waar heeft dat dan mee te maken? Komt het door de temperatuur ofzo? 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan