Wat is er nieuw

Babyguppen --> een aantal vragen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Etienne98
  • Startdatum Startdatum
E

Etienne98

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb sinds ongeveer een week babyguppen in de bak. Ik heb veel waterpest in de bak staan met nog paar guppen, black molly's en platy's. Dit is de eerste keer dat ik jongen heb en daarom heb ik een aantal vragen.

1. Ik zie maar een stuk of 4 guppen tussen de drijfplanten zwemmen. Is de kans groot dat er ook nog guppen tussen de rest van de planten zitten of zullen alleen deze 4 over zijn?

2. Een babygup heeft een stuk uit de vin. Ik vermoed dat de gup gebeten is. Voor de rest merk ik niks raars aan de gup. Wat moet ik hiermee doen?

3. Wat eten de babyguppen? Normaal gesproken geef ik de vissen 1 x per dag vlokvoer. Ik heb ook nog speciaal ''babyvoer.''

4. Wanneer kan ik het geslacht van de guppen zien?

5. Hoelang duurt het ongeveer voordat de guppen zo groot zijn dat ze niet meer opgegeten worden?

Alvast bedankt!

Aan de babygup met de hap uit de vin kun je niet veel doen denk ik.Dat groeit wel weer aan.
Hier zwommen de kleintjes in de regel aan het oppervlak moet ik zeggen. Je kan een beetje voer fijnwrijven voor ze hoor.Voordat je het geslacht kan zien ben je wel een aantal weken verder al durf ik geen aantal te noemen. Het zijn wel snelle groeiers in de regel hoor.

Schijnt dat je na een paar dagen het geslacht al kan zien,heb ik van Botia uit een ander topic.
Hoe gaat het met de maanvis? vraag het ff hier nog een keer want in het andere topic regeer je niet meer 😉

Seabait zei:
Schijnt dat je na een paar dagen het geslacht al kan zien,heb ik van Botia uit een ander topic.
Hoe gaat het met de maanvis? vraag het ff hier nog een keer want in het andere topic regeer je niet meer 😉

Oei sorry, niet meer na gekeken.

De maanvis die toen schimmel had is overleden (stond in oude topic). Met de andere maanvis gaat het goed 🙂. Alleen eenzaam...

Is nog een kleine maanvis. Kan ik daar binnenkort nieuwe maanvissen bij zetten als mijn bak weer in orde is? Heb wel eens gelezen dat dit niet goed gaat...

Is altijd afwachten hoe ze reageren maar zal voorlopig nog een hele tijd wachten tot de bak echt zonder problemen blijft.

Deze vis is zwanger toch?

Hoelang zal het nog duren?

ylabMqdD9esmkJAnSsyk-JQaMoTYRqTD.jpeg

Seabait zei:
Is altijd afwachten hoe ze reageren maar zal voorlopig nog een hele tijd wachten tot de bak echt zonder problemen blijft.

Hier ben ik het ook helemaal mee eens hoor. Wat langer wachten kan nu geen kwaad in die bak.

Iemand een idee hoe lang het nog duurt voordat de vis jongen krijgt?

1. Het kan zijn dat deze jongen opgegeten zijn door de anderen. Als je dit niet meer wilt, kan je altijd een kweekbakje aanschaffen dat je bovenaan in je aquarium kan hangen, en dan kan je ze daar laten inzitten tot ze twee weken oud zijn. Als je nog andere grote vissen hebt, kan ik je aanraden dat je de vissen drie weken in het bakje laat zitten.
Voor het comfort van je vissen kan je natuurlijk een extra aquarium aanschaffen (dit hoeft helemaal niet groot te zijn, maar toch iets groter dan het kweekbakje). Zoals je ook weet kweken guppen heel snel en dan zit je bak al snel overvol.

2. Je moet dit zeker goed in het oog houden als dit ook met nog andere vissen gebeurt. Als dit zo is, moet je zeker oppassen dat het geen ziekte is en informeer je hier wat meer door enkele foto's te maken en hieronder te posten of meer informatie te zoeken op internet.

3. Je kan het vlokkenvoer geven, maar let er dan wel op dat je het lichtjes maalt zodat ze het makkelijk binnenkrijgen. Het babyvoer is hiervoor ook een goede keuze.

4. Je kan dit zien als ze kleuren beginnen te krijgen of als de mannetjes een aarsvin krijgen en de vrouwtjes een zwart puntje onderaan de buik. Guppen zijn ook heel snel geslachtsrijp en gaan zich terug heel snel voortplanten.

5. Ongeveer zo'n twee weken. Als er nog andere grote vissen in je aquarium zitten, zoals bijvoorbeeld een maanvis, zou ik ze toch nog wat langer laten zitten tot ze wat groter zijn. Guppen groeien heel snel, dus je moet ook niet zo lang wachten tot dat ze groot zijn natuurlijk. Hoe sneller je guppen groot worden, hoe sneller ze niet meer opgegeten kunnen worden.

Etienne98 zei:
Seabait zei:

Oei sorry, niet meer na gekeken.

De maanvis die toen schimmel had is overleden (stond in oude topic). Met de andere maanvis gaat het goed 🙂. Alleen eenzaam...

Is nog een kleine maanvis. Kan ik daar binnenkort nieuwe maanvissen bij zetten als mijn bak weer in orde is? Heb wel eens gelezen dat dit niet goed gaat...

Je kan een product kopen in de winkel tegen dit, zodat als je dit nog eens opmerkt, dat je je vissen snel kunt helpen, h�

Groetjes,
C�dric

De molly is idd zwanger. Hoe lang het nog duurt is moeilijk te zeggen. Mijn eerste molly was een stuk slanker toen ik haar kocht maar mooi dat er de volgende ochtend al jonge molly's rondzwommen. Bij molly's is het hetzelfde als bij guppen, ze worden tonnetje rond en een beetje hoekig en dan gaan ze ook snel bevallen. Molly's bevallen ook na ca 4 weken.

Mijn molly is nog steeds niet bevallen. Haar buik lijkt een beetje vierkantig.

C�dric Vleminckx zei:
1. Het kan zijn dat deze jongen opgegeten zijn door de anderen. Als je dit niet meer wilt, kan je altijd een kweekbakje aanschaffen dat je bovenaan in je aquarium kan hangen, en dan kan je ze daar laten inzitten tot ze twee weken oud zijn. Als je nog andere grote vissen hebt, kan ik je aanraden dat je de vissen drie weken in het bakje laat zitten.
Voor het comfort van je vissen kan je natuurlijk een extra aquarium aanschaffen (dit hoeft helemaal niet groot te zijn, maar toch iets groter dan het kweekbakje). Zoals je ook weet kweken guppen heel snel en dan zit je bak al snel overvol.

2. Je moet dit zeker goed in het oog houden als dit ook met nog andere vissen gebeurt. Als dit zo is, moet je zeker oppassen dat het geen ziekte is en informeer je hier wat meer door enkele foto's te maken en hieronder te posten of meer informatie te zoeken op internet.

3. Je kan het vlokkenvoer geven, maar let er dan wel op dat je het lichtjes maalt zodat ze het makkelijk binnenkrijgen. Het babyvoer is hiervoor ook een goede keuze.

4. Je kan dit zien als ze kleuren beginnen te krijgen of als de mannetjes een aarsvin krijgen en de vrouwtjes een zwart puntje onderaan de buik. Guppen zijn ook heel snel geslachtsrijp en gaan zich terug heel snel voortplanten.

5. Ongeveer zo'n twee weken. Als er nog andere grote vissen in je aquarium zitten, zoals bijvoorbeeld een maanvis, zou ik ze toch nog wat langer laten zitten tot ze wat groter zijn. Guppen groeien heel snel, dus je moet ook niet zo lang wachten tot dat ze groot zijn natuurlijk. Hoe sneller je guppen groot worden, hoe sneller ze niet meer opgegeten kunnen worden.

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Heb paar dagen geleden extra planten in de bak gedaan, zodat de jongen meer plek hebben om te schuilen. Sinds ik dat gedaan heb, zie ik de babyguppen niet meer... Eerst zwommen ze aan het wateroppervlak, maar nu zie ik ze dus niet meer. Of ze hebben zich heel goed verstopt of ze zijn opgegeten 🙁.

Wachten duurt altijd lang maar is het belangrijk om precies te weten wanneer er kleintjes komen vraag ik me af? 😉

Seabait zei:
Wachten duurt altijd lang maar is het belangrijk om precies te weten wanneer er kleintjes komen vraag ik me af? 😉

Ik heb gewoon geen geduld haha 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan