Babys??


N

Noadekat

Guest
Dag!

Ik was net bezig met het verplaatsen van een plantje toen ik ineens iets kleins zag bewegen.... en ik had helemaal geen eitjes gespot.

20181202_132509.jpg


Ik hoop dat je het zo een beetje kan zien, mn telefoon wil niet goed scherp stellen. Zijn dit baby visjes? En wat moet ik nu doen?

Groetjes !!
 
Dat ziet er wel uit als baby visjes, gefeliciteerd! Je kan proberen ze uit te vangen (liever niet met een netje, maar met een klein bakje) en je zou kunnen proberen ze op te kweken. Welke vissen heb je? Het is misschien wel handig om te weten wat voor soort visje dit is:)
 
Ja zijn babyvisjes, hoef je niks mee te doen, de natuur weet prima er mee om te gaan
 
Dat ziet er wel uit als baby visjes, gefeliciteerd! Je kan proberen ze uit te vangen (liever niet met een netje, maar met een klein bakje) en je zou kunnen proberen ze op te kweken. Welke vissen heb je? Het is misschien wel handig om te weten wat voor soort visje dit is:)

Beter is het om ze niet uit te vangen, door ze uit te vangen en te verhuizen loop je juist kans dat ze overlijden, de overlevingskansen zijn veel groter als je ze met rust laat
 
Met grote hongerige vissen eromheen kan je bijna zeker zijn dat ze opgegeten gaan worden, dat wel.
Beter is het om ze niet uit te vangen, door ze uit te vangen en te verhuizen loop je juist kans dat ze overlijden, de overlevingskansen zijn veel groter als je ze met rust laat
Met water uit het moederaquarium zou het wel moeten kunnen toch.
 
Ah wat leuk!! Mn visbestand is niet helemaal top, maar als volgt:

- 2 x honinggourami
- 4 x kardinaal (veel uitval gehad)
- 2 x roodkopzalm (ook uitval gehad)
- 4 x otocinclus
- 1 x siamese algeneter

De honinggourami lijkt me t meest logisch, maar ik was eigenlijk tot de conclusie gekomen dat het 2 mannetjes waren (wat wel al een halfjaar goed gaat).

Ik heb helaas geen tijd om ze op te kweken. Is er een kans dat enkelen het overleven zonder extra zorg?
 
Met genoeg schuilplanten zouden de visjes het prima moeten kunnen overleven. Het lijkt me sterk dat als het de gourami is dat je geen schuimnest hebt gezien. Ik dacht dat er van de kardinalen weinig bekend is over kweken in gevangenschap, dus die zijn het waarschijnlijk niet.
 
Dan blijft het dus een raadsel.. ik heb volgens mij wel genoeg schuilplaatsen, ze zwemmen allemaal aan het wateroppervlak en die is aardig volgegroeid met drijvers. Hopen dat iets het overleefd zodat ik erachter kom welke het zijn :p.
 
Ik vermoed ook kleintjes van de Gourami s maar ja met zoveel medebewoners is het afwachten. Veel drijvers en planten zal de overlevingskans vergroten.
Gourami s maken een schuimnest dus wellicht heb je dit niet gezien.
 
Heel stom maar ik zie ineens wel een schuimnest volgens mij. Had mezelf ervan overtuigd dat het 2 mannetjes zijn, oeps..
IMG-20181202-WA0002.jpeg


Zag net al n baby opgegeten worden, dus ik hoop dat er een paar betere verstopplekken weten te vinden!!
 
Dat lijkt inderdaad op wat een mooi schuimnest is geweest.
 

Terug
Bovenaan