Wat is er nieuw

Babyvuurtjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter VissenIlona
  • Startdatum Startdatum
V

VissenIlona

Guest
Hoi@
Eindelijk is het dan zo ver, ik heb babygarnalen van mijn vuurtjes! Mannetjes toevoegen was uiteindelijk toch de beste manier 😉 aangezien ik er achter kwam dat ik geen mannetjes had.

Nu is er alleen een vrouwtje bevallen en dat is vandaag gebeurd, want ik keek elke dag even en gisteren was ze nog zwanger.

Maar: al m'n vuurgarnalen zijn nu ontzettend druk! En m'n japonicagarnalen ook. Heeft dit er mee te maken?

Daarnaast de vraag: eten japonicagarnalen babyvuurtjes? Ze zitten er steeds in de buurt en ik zou het erg jammer vinden (al hoort het er natuurlijk bij). Is er anders nog een manier om dit te voorkomen?

Ze hebben de kleintjes verstopt achter een amandelboomblad (tussen het glas en het blad) maar ik denk niet dat dit een heel veilige verstopplek is. Mgoed, alle garnalen zijn nu dus heel erg druk...

Ik heb extra voer toegevoegd aan het aquarium om de rest wat af te leiden (twee tabletjes ipv 1), in de hoop dat het helpt..

Groetjes Ilona

Ow en eten vuurgarnalen ook hun eigen kleintjes op?
Hoe lang duurt het voor ze groot genoeg zijn dat ze niet meer opgegeten worden door garnalen?

Nee, die eten hun kleintjes niet op,hoor.
Garnalen verstoppen hun jongen niet.
Eitjes komen uit,en je hebt jonge garnalen.
Zwermen door heel de bak.

Oe, dat klinkt leuk!
(ben zelf intussen zo enthousiast dat een vreemde zou denken dat ik tante ben geworden ofzo 😉 )
Net zag ik er namelijk meer dan nu. Maar ze zijn inderdaad zo klein dat je ze ook zo kwijt bent.

Is er anders nog een manier om dit te voorkomen???

Ja, niet bij elkaar zetten.

Bertus zei:
Zijn daar dan muilkorfjes voor? Zo klein? 😉

Misschien kun je een paar oude van John overnemen Bertus 😉
John was er zeer tevreden over vertelde hij 😀

Maar zonder gekheid. Ze zijn erg klein maar na 1 week zul je ze zeker al veel beter zien en dan krijgen ze vaak ook al snel wat kleur hoor.
Wellicht dat de Japonica s er een opeten maar ik denk dat dit wel zal meevallen.
Maar zoals Bertus al zegt verstoppen ze de jongen niet. Wel werpen ze de jongen het liefst in bv wat mos waardoor ze ook al redelijk goed zich kunnen verstoppen.

Jawel, ik ze hier ook met tientallen over het glas lopen.
In alle soorten en maten.

Klopt helemaal Bertus. Ze zitten heel vaak ook op de ramen dus ze zullen heel snel zichtbaar worden als ze eenmaal geboren zijn.

Gefeliciteerd! Nu ben je er nog blij mee, maar als ze eenmaal op gang komen is het al gauw erg druk. Ik heb zelf ook Japonica garnalen met Vuurtjes en ik merk niet dat de kleintjes op worden gegeten.

Hoi, nog bedankt. Had een tijdje geen internet ivm verhuizing. Ze zijn nu ietsjes groter ja, maar eigenlijk vanaf dag 1 zijn ze al rood. Erg leuk om te zien dus. EN inderdaad, ik ben ook bang dat ik het snel erg druk ga vinden, maar ik ben ook wel van plan weer wat vissen in m'n bak te doen nadat ik m'n aquarium verhuisd heb en die zullen dan ook wel wat kleintjes veroberen 😉 en anders ken ik gelukkig nog wat mensen die graag wat vuurtjes erbij willen hebben!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan