badis badis jongen


P

Pol_de_gezzmol

Guest
Ik heb een nest gehad van mijn badis badis. Ze waren zeer klein dus ik wist niet hoeveel het er waren. Ik heb gewoon de filter uitgekuisd en dat water in een kweekbakje gedaan, inmiddels zijn ze 2-3cm en ik tel er een 25-tal. Hoe groot moeten ze zijn voor ze wegkunnen en wat mag ik hier voor vragen ?
 
Hoi Pol,

Heb je goed gedaan. Mooi aantal.
Als ik dichterbij woonde had ik er een aantal graag overgenomen.
Ik zou dan willen weten welk geslacht het is zeker omdat de mannen onderling behoorlijk agressief zijn.
Misschien verstandig om ze te koop aan te bieden als je geslacht kan herkennen. Weet niet of dit al kan bij jouw jonkies.
Volgens mij worden ze 3 cm dus waarachijnlijk is het al wel te zien.
Volgens mij is 3 tot 4 Euro een redelijk bedrag.
 
zeebaars zei:
Volgens mij is 3 tot 4 Euro een redelijk bedrag.

4 euro betaal je in een speciaalzaak, vergeet die prijs dus maar rustig
 
Bedankt voor uw reactie, daar heb je inderdaad wel een punt. Ik heb nog maar weinig ervaring met deze vissen en kan dus inderdaad moeilijk bij jongen het geslacht bepalen. Ze worden wel ies groter, het is niet de dario dario=bengals vuurtje, maar de badis badis = blauwbaarsje. Deze worden rond de 5cm, mannetjes iets meer.
Mijn probleem is een beetje dat ik niet echt genoeg plaats heb ervoor. In mijn 100l zitten de goerami's op te groeien en de badissen wil ik hier niet bij doen, wegens teveel voedselconcurentie. Nu zitten ze dus met een 25-tal in een 25liter bakje ofzo... Ik merk dat ze behoorlijk agressief zijn.
 
Ga naar blokker, koop een opruim krat 70 L voor 14 euro. Misschien een idee, maar met weekmakers weet ik niet precies hoe het zit.
 
Goeie tip, waarvoor dank. Alleen staat mijn huis al vol aquariums, dus ik zou ook niet weten waar ik die bak dan moet zetten.
Zit nu te denken om enkele badissen bij mijn schildpadden te doen. Ik zoek daar een jager om mijn guppenbestand in toom te houden. Maar zouden ze daarmee genoeg eten hebben ?
 
Ik heb deze visjes voor 2,50gekocht dus
 
Badissen voor 2.5� ? Ben je zeker dat het geen dario's waren ?
 
Ik zie ze net op een stocklist voor �2,50 staan.

~ Ivo
 
Ok, dan zal ik daar nog wat moeten onder gaan als hobbykweker. Jammer, want ik heb er wel veel tijd en werk gestoken. Maar ik heb ze ook zien opgroeien en daar doen we het tenslotte voor.
 
recent filmpje van de jongen is te zien hier
 
ja verdienen doe je er dan niet echt aan he, maar het is toch vooral voor de hobby? :)
Leuk filmpje.
Hoe kom je aan de bosmiden?
 
Thx,
Bosmiden, uit het bos natuurlijk. IK woon op 2minuten van het bos en ga geregeld met een emmer en schepnetje voedsel halen. Zeker voor de jongen. Diepvries kennen ze nog niet zo goed. Vanaf deze week wil ik meer en meer overschakelen op diepvries, als ik ze weg doe dat ze toch deftig aan eten komen he. En als het straks begint te vriezen is het afgelopen met mijn aanvoer van vers levend voer.
 
hahaha hoe kan het ook anders ;)
Snapte ik wel, maar ik denk misschien heb je een maniertje gevonden in een bak in de tuin of zo.
Volgende keer maar eens een schepnet mee naar het bos dan :p
Ja zou wel mooi zijn als ze diepvries gewend zijn, aangezien niet iedereen elke dag naar het bos wil lopen :D
 
Door de verhuis en de trouw dit jaar is de kweek maar laat getart, dus ben ik de eigen kweek van infusorien ook maar laat gestart. Het wordt ondertussen kouder en kouder buiten, dus denk niet dat er nog veel kan gekweekt worden.
Ik heb nu in hun bak zo een voederring gehangen. Om diepvries ijsblokjes in te doen. De levende giet ik vanaf nu ook hier in en elke dag een ijsblokje, ze zullen snel overwennen zo.
 

Terug
Bovenaan