Wat is er nieuw

Badis Badis te koop?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter KidNatsu
  • Startdatum Startdatum
K

KidNatsu

Guest
Is er toevallig iemand die de blauwe variant van de Badis Badis kweekt/verkoopt en in de buurt woont van Heerhugowaard/Alkmaar? Of desnoods weet iemand een winkel die deze verkoopt? Mijn LFS verkoopt ze wel maar die heeft alleen de grijs bruine variant en daar heb ik al een koppel van.
 
Dan zet je... Badis Badis kopen. in google

Zie je het vanzelf.
 
Bertus zei:
Dan zet je... Badis Badis kopen. in google

Zie je het vanzelf.

Dat kan ook, maar ik dacht ik vraag even of er toevallig op het forum mensen zijn die ze kweken 🙂
 
Bij mijn weten (en ik heb toch wel een poosje verschillende Badis soorten gehouden) bestaan er geen blauwe of bruine varianten van Badis badis; Wel is er wat verschil bij bepaalde populaties.

Badis badis vrouwtjes zijn over het algemeen bruinig gekleurd (alhoewel ze soms ook best wat kleur kunnen vertonen in de vinnen) en mannetjes kunnen ook bruinig gekleurd zijn (bij stress bijvoorbeeld).
De mannetjes kunnen, wanneer ze in de paarstemming zijn, felblauw of soms tegen het zwarte aan kleuren.

Om Badis soorten te houden zul je je bak moeten inrichten naar hun wensen.
Veel schuilplaatsen, legholen, eventueel geschikte medebewoners.

In een kale bak in de aquariumwinkel zullen zowel mannetjes als vrouwtjes bijna nooit goed op kleur zijn.

Wanneer je al een Badis badis mannetje hebt die nog bruinig is, kun je naar je omstandigheden kijken in je bak.
Ook een beetje geduld is van belang. Ze kleuren niet van de ��n op andere dag van bruinig naar blauw.
 
Kajsa12 zei:
Bij mijn weten (en ik heb toch wel een poosje verschillende Badis soorten gehouden) bestaan er geen blauwe of bruine varianten van Badis badis; Wel is er wat verschil bij bepaalde populaties.

Badis badis vrouwtjes zijn over het algemeen bruinig gekleurd (alhoewel ze soms ook best wat kleur kunnen vertonen in de vinnen) en mannetjes kunnen ook bruinig gekleurd zijn (bij stress bijvoorbeeld).
De mannetjes kunnen, wanneer ze in de paarstemming zijn, felblauw of soms tegen het zwarte aan kleuren.

Om Badis soorten te houden zul je je bak moeten inrichten naar hun wensen.
Veel schuilplaatsen, legholen, eventueel geschikte medebewoners.

In een kale bak in de aquariumwinkel zullen zowel mannetjes als vrouwtjes bijna nooit goed op kleur zijn.

Wanneer je al een Badis badis mannetje hebt die nog bruinig is, kun je naar je omstandigheden kijken in je bak.
Ook een beetje geduld is van belang. Ze kleuren niet van de ��n op andere dag van bruinig naar blauw.

De man vertelde mij dat deze nooit blauw zouder worden en altijd bruin zouden blijven. Het "mannetje" is eigenlijk altijd wit met soms een bruin patroontje. Het "vrouwtje heeft een uitstekende buik die me aan een guppy doet denken, zij is altijd bruin met soms een zwart patroon. Geen blauw te bekennen in de 2 weken dat ik ze heb.
 
Sommige mannen vertellen van alles. 😀

Twee weken is natuurlijk nog niet zo lang.
Geef ze even de tijd om op kleur te komen.
Wanneer je een Badis badis mannetje hebt, zul je zien dat de vinnen binnenkort wel blauw verkleuren.
De felste kleuren krijg je wanneer een mannetje indruk probeert te maken op een vrouwtje of wanneer twee mannen een wedstrijdje doen wie er het mooist uitziet.

Hier nog een wat ouder topic waar misschien nog wat nuttigs in staat.
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=70812&page=1
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan