Wat is er nieuw

badis badis

• Onderwerp starter Onderwerp starter killian
  • Startdatum Startdatum
K

killian

Guest
Heeft iemand ervaring met de badis badis?
Wat is karakter en temperament van dit visje?
Alvast bedankt

Even eens opgezocht op internet, en hieronder alle info die ik heb gevonden.

Beschrijving + Karakter

Een vreedzame vis die alleen in een speciaal-aquarium een territorium inricht en onderling strijden. In het gezelschapsaquarium is daar geen sprake van en zijn ze onderling ook vreedzaam. Het aquarium moet dicht worden beplant en door middel van stenen en kienhout moeten voldoende schuilgelegenheden en holen aanwezig zijn. De bodem moet uit fijn zand bestaan.

Voer

Als voer moet levend voer gegeven worden.

Bron: AquaVisie

Herkomst

Deze soort is alleen in India te vinden.

Beschrijving

Deze sobere vis heeft een oranje tot bruin uiterlijk. De vinnen zijn felblauw en over de rugvin loopt een oranje streep. Aan het begin van de rugvin is een zwarte vlek zichtbaar. Het verschil tussen mannetje en vrouwtje is makkelijk te zien. De mannetjes bezitten blauwe vinnen terwijl de vrouwtjes bruine vinnen hebben. Daarnaast zijn de vrouwtjes vaak kleiner.

Inrichting

Voor de Badis badis moet het aquarium goed beplant zijn en moeten er genoeg schuilplaatsen aanwezig zijn. Dit kan gedaan worden door naast planten ook hout en stenen te gebruiken. Als bodembedekking wordt zand zeer aangeraden. Deze vissen willen graag in het zand kunnen graven.

Water

Temperatuur: 23-26� Ph: 7-8 GH: 5-8

Voeding

Droog- levend- en diepvriesvoer.

Karakter

Deze vredelievende vissen zijn erg rustig. Badis badis zullen niet snel andere vissen lastig vallen en zijn zelfs vrij schuw. Houd ze daarom niet met te drukke, grote vissen. Dan zullen ze geen kans krijgen om te eten. Onderling zal er ook geen grote kans op problemen zijn als er niet te veel soortgenoten in 1 bak worden gehouden. De vissen richten namelijk een klein territorium in. Bij een wat kleiner aquarium is het dan ook aan te raden om maar 1 koppel of harem te nemen.

Bron: Hobbykwekers

Super bedankt voor de moeite. Ik heb een gezelschaps bak. Las net dat ze dat niet zo fijn vinden

Volgens mij is het wel zo dat er bij deze soort vrijwel alleen maar mannen in de winkel te koop zijn. De vrouwen zijn dan onderdanige mannen. Helemaal zeker ben ik hier niet van, wellicht kunnen andere leden dit bevestigen.

Badis badis kunnen ook onverwarmd!

Females are smaller, are less colourful with no blue pigmentation in the fins, and possess and a noticeably shorter, rounder-looking body than males. Mature males also develop extended dorsal, anal and caudal fins.

Bron: Seriouslyfish

Ik weet wel dat ik hier ook niet een vrouw kon bemachtigen.Dat is erg lastig en die geluiden hoor je veel vaker over dit visje.

Killerfish zei:
Volgens mij is het wel zo dat er bij deze soort vrijwel alleen maar mannen in de winkel te koop zijn. De vrouwen zijn dan onderdanige mannen. Helemaal zeker ben ik hier niet van, wellicht kunnen andere leden dit bevestigen.
Je bent in de war met de Dario dario.

Probleem is met deze vis dat ze alleen levend of na gewenning diepvries voer accepteren. Dus geen vlokken of granulaat.

Toch de verkeerde soort dus, vandaar ook de vraag voor bevestiging van andere leden..

Ik heb een hele tijd geleden de Badis sp. 'Fatty face' gekocht en gewoon 2 mannen en 3 vrouwen gehad. Ik hou ze bij een aantal andere vissen en dat gaat gewoon prima, klein nadeel is dat ze dus alleen levend/diepvries witte muggenlarven eten...

Jaagt een Badis Badis ook op kleinere visjes zoals de Dwerg Rasbora(2cm)? Of toont de Badis Badis daar geen interesse in?

Ik heb lang badis badis gehouden. Als ze levend voer krijgen zijn ze zelfs makkelijk te kweken. Ze jagen niet echt actief op kleinere vis, maar ik zou u wel aanraden om ze niet te combineren met vis kleiner dan pakweg 3cm.
Ze worden heel vaak verward met dario dario, welke we goed te combineren is met kleinere vis. deze wordt nameijk zelf maar +-3cm. Dus informeer u goed voor je ze koopt. In de winkels zie je ze vaker onder verkeerde dan onder de juiste naam.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan