Wat is er nieuw

Bak 160 liter visbestand

Nathan Seys

New member
Lid geworden
26 januari 2023
Berichten
4
Leeftijd
15
Hallo zou graag gourami’s houden weet alleen niet goed welke. Ze moeten liefst samen kunnen gaan met mijn garnalen in een bak van 160 liter
 
In 160L ( 100cm lengte?) zou ik enkel honinggourami 's houden, te klein voor blauwe spat en diamantgoeramis, colisa laila beter niet ivm iridovirus sterfte

ze zullen wel een klein garnaaltje eten maar er blijven er genoeg over om verder te kweken als er wat javamos of verstopplekken inzitten
 
Oké, bedankt de bak is inderdaad 100 cm
 
Zou goudgourami ook gaan ?
 
goud gourami is zelfde als een blauwe spat (enkel andere kleur)
 
Diklipgoerami en knorgoerami zijn ook nog een optie.
 
Als je er een kamertemperatuur bak van maakt, kun je Macropodus opercularis oftewel paradijsvis overwegen. Aangezien er mensen zijn met garnalen in de buitenvijver, moeten die ook in een kamertemperatuur kunnen, alhoewel dat wel van de soort af zal hangen. Daarover moet je anderen om info vragen, daar kan ik je verder niet bij helpen.
 
Ik heb mijn vuurgarnalen en ook japonica's op kamertemperatuur (momenteel 18/19 graden), ik zie geen bijzonderheden aan hun gedrag. Scharrelen gewoon tevreden rond. Ik lees ook op veel plekken dat dit gewoon kan.
De vuurgarnalen scharrelen ook bij 16 graden nog rond (japonica's niet geprobeerd), misschien iets minder actief.
 
Ik ga mijn bak we´ verwarmen dus rond de 25 27 graden maar toch bedankt voor deze info
 
Ik zou zelf deze vissen niet houden met garnalen tenzij je heel veel verstopplekken hebt. Ze snoepen graag een garnaal denk ik.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan