Wat is er nieuw

Bak gekocht met de vissen erbij, maar welke?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alex D
  • Startdatum Startdatum
A

Alex D

Guest
Hallo, ik ben nieuw op dit forum (al had ik me al wel langer geleden geregistreerd, maar mocht destijds geen aquarium en nu woon ik lekker op mezelf 😀 ) En ik ben nu in het bezit van een klein aquarium, een bakje garnalen en ik heb deze week een lido 120 gekocht via marktplaats inclusief de inhoud. Deze heb ik nu al een paar dagen staan draaien en het gaat allemaal prima met de vissen, maar ze zitten er veel te klein en ze passen ook niet in de plannen die ik heb met het aquarium. Dus ik vroeg me af welke soorten het zijn voordat ik ze verkoop of eventueel weggeef, afhankelijk of ze goed terecht komen natuurlijk! (mochten ze iets waard zijn dan is het voor mij natuurlijk niet erg om er iets aan te verdienen, maar dat is niet de eerste prioriteit :thumbs: )

Het zijn 3 L-nummers en een scholenvis die is overgeleven van een grotere groep volgens de vorige eigenaar. Hopelijk zijn de foto's duidelijk genoeg om iets over de visjes te kunnen zeggen.

Mocht iemand geinteresseerd zijn of ken je iemand dan mag je het ook laten weten, anders dan gaan ze naar de LFS en hoop ik dat ze via die weg een mooi adres gaan krijgen!

Vis 1:
425563alex_d_0_85_nieuwe_map_2.jpg

588195alex_d_0_85_nieuwe_map_2.jpg

Vis 2:
971951alex_d_0_85_nieuwe_map_2.jpg

872691alex_d_0_85_nieuwe_map_2.jpg

Vis 3:
161298alex_d_0_85_nieuwe_map_2.jpg

Vis 4:
672594alex_d_0_85_nieuwe_map_2.jpg

539917alex_d_0_85_nieuwe_map_2.jpg

Trouwens last van bacteriebloei gehad, maar dat is nu gelukkig weg!

1 en 2 zijn Pterygoplichthys joselimaianus. Worden 40cm en smaken perfect op je Bbq. 😛

Nr3 gok ik op een L-134

De laatste is denk ik een vrouwtjes Corynopoma riisei.

Botia zei:
1 en 2 zijn Pterygoplichthys joselimaianus. Worden 40cm en smaken perfect op je Bbq. 😛

Nr3 gok ik op een L-134

De laatste is denk ik een vrouwtjes Corynopoma riisei.

Helaas is het niet echt weer voor de bbq 😉 ik denk dat ik ze maar naar de LFS breng. Het zijn mooie vissen, maar ik ga toch voor de iets kleinere vissen voor de Lido 120.

Alex. Hoeveel heb je voor aquarium + vissen betaald?
Het is namelijk best een beetje onwaarschijnlijk dat een dure vis als de l134 voor een habbekrats overgaat van eigenaar als.
Wellicht is het een erg gelijkende, maar andere mogelijk veel vriendelijker geprijsde soort.
Eigenlijk behoor je dat wel te weten kordate je het dier zou doorverkopen voor genoemde bedragen.

Mocht het de L168 zijn, dan is het nog steeds een behoorlijk dure vis die het zeker waard is om niet zomaar weg te geven aan de dierenwinkel.

Heb je nog meer foto's van die vis, voornamelijk ook van de zijkant.

Mascha&Ivo zei:
Alex. Hoeveel heb je voor aquarium + vissen betaald?
Het is namelijk best een beetje onwaarschijnlijk dat een dure vis als de l134 voor een habbekrats overgaat van eigenaar als.
Wellicht is het een erg gelijkende, maar andere mogelijk veel vriendelijker geprijsde soort.
Eigenlijk behoor je dat wel te weten kordate je het dier zou doorverkopen voor genoemde bedragen.

Ik heb er 75 euro voor betaald, daar zat ook nog voor rond de 50 euro aan extra spullen bij, dus voor mij wel een goeie deal!

Helaas wist de eigenaar niks meer over de vissen. Hij zei wel dat hij eerst een groter aquarium had gehad en dat deze vissen dus eigenlijk de overgebleven vissen zijn van dat aquarium.

Ik ga ze toch maar wegbrengen naar de LFS, helaas heb ik het op dit moment nogal druk dus dan is het gemakkelijker om deze weg te brengen. Dat is wel een goeie LFS, dus ik heb er vertrouwen in dat ze goed terecht komen. Toch nog bedankt voor het meedenken! :thumbs:

Voor die L-134 of L-168 kan je via Marktplaats toch een leuk bedragje vangen. Ik denk dat je hem zo kwijt bent via Marktplaats

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan