Wat is er nieuw

bak inrichting

  • Onderwerp starter Onderwerp starter maricela
  • Startdatum Startdatum
M

maricela

Guest
Hallo allemaal,

Wie kan ons helpen! De meeste van jullie hebben een prachtige bak inrichting. Maar wij niet. nu is mijn vraag wie kan ons helpen.
onze bak is 150 cm lang met een super mooie 3d wand. hoe krijgen jullie die planten zo mooi? Help

33VYNJ55gGYFBNAwefiN3j9kqNh8cuok.jpeg
 
Voor de inrichting zou ik zeggen; laat je inspireren door de bakken hier op het forum.
Wat de planten betreft, zelf gebruik ik de Estimated Index (EI) methode. Dat is een planten bemestings systeem. Op het forum kun je hier meer informatie over vinden. De basis is eigenlijk dat planten pas goed kunnen groeien en mooi worden als ze voldoende voeding krijgen.

Uiteraard zijn er vele manieren van bemesten en heeft het ook te maken met de hoeveelheid planten in je bak, wat voor planten het zijn (rode planten hebben bijvoorbeeld veel licht nodig en ijzer) en de hoeveelheid licht boven de bak.
 
Volgens mij nog vrij nieuwe planten toch? Dan een kwestie van bemesten - denk vooral ook aan voeding bij de wortels van de Echinodorussen! - en geduld hebben.
 
Ja klopt ik heb gisteren de Echinodorussen erin gezet.

Wij willen ook nog van die houten wortel in de bak doen. Zou dit lijken?
 
Het begin mag er zijn!

Voordat ik moerasplanten in de bodem doe, knip ik de eventuele lange wortels wat terug.

Hoewel ik geen onderwater tuinman ben, zorg ik er voor dat de planten niet te dicht op elkaar zitten. Zeker bij planten die heel groot kunnen worden (zoals sommige Echinodorussen) zet ik wat verder uit elkaar.Heb ze ook wel eens dichter op elkaar gehad, maar hierdoor kreeg ik nooit van die volle bossen (vermoedelijk door te weinig licht).

Bij 'moerasplanten' zoals de Echinodorus doe ik altijd wat lateriet en/of kleibollen, vlakbij de wortels. Dit herhaal ik elk half jaar (bij sommigen kleibollen moet je dit vaker doen of volsta je met ��n keer per jaar).

Voor de rest laat ik ze zo veel mogelijk met rust. En ik kies altijd voor makkelijke planten. Meestal word ik dan beloond met prachtige planten.

Zelf heb ik hier wel veel aan gehad:
http://flevovis.webklik.nl/page/planten-planten
 
Dacht het al te zien: jonge plantjes. Dan komt de groei vanzelf nog. In ieder geval zorgen voor voldoende voeding bij de wortels. Heb je daar iets voor?

Weet je toevallig ook zo welke soorten precies? Die in het midden en die rechts lijkt zo van een afstandje op de bleheri en die worden met een tijdje zo groot dat je de stekken wel wat verder uit elkaar kan zetten. Wij hadden eens een exemplaar van ca. 40 cm breed.

Hout lijkt me een prima idee. Vooral kijken dat dit mooi combineert met de achterwand.

~ Ivo
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan