Bak leeg maken, en weer vullen.


B

Bertus †

Guest
Met de Eheim bocht ,en slang naar het doucheputje.

Zwart Kraantje ertussen om even dicht te zetten,en naar de volgende bak te gaan.
219139_0_82_dsc_0002.jpg



Andersom,weer vullen met opvoerpompje.
698272_0_82_dsc_0003.jpg


Gaat niet supersnel,maar wel goed.

Wel een pompje nemen ,die wel 2.0 m opvoert.
Anders haalt hij het niet.
 
Bertus,

IS dit jouw topic? wat is het doel van dit topic? Misschien ben ik scheel of mis ik wat hoor...
 
Bertus wil gewoon een manier laten zien hoe je kan water verversen zonder met emmers te sleuren denk ik. :)

vroeger deed ik het ook (ongeveer) zo. ondertussen heb ik een tuinslang rechtstreeks op een kraan staan om terug te vullen :)
 
Zo ongeveer doe ik het ook op mijn stelling, ideaal. Bij mij gaat het ook niet zo snel maar het scheelt veel werk. Ik koppel de tuinslang op de stelling aan, dan kan ik door middel van kraantjes bepalen in welk aquarium ik het wil hebben. Doordat in elk aquarium een overloop zit stroomt het automatisch weg, bij mij in een emmer. In die emmer heb ik een pompje welke het water naar buiten pompt.

Nog beter zou zijn geweest als ik een watertoevoer en een afvoer in die ruimte had. Dan hoefde ik niet eens de slangen te pakken en op te ruimen ;)
 
Ik heb een mengkraan onder het aquarium en een afvoer :D
Dat scheelt een hele bult werk :D
 
ik moet 2 trappen omhoog dan gaat dat helaas niet
 
Nee,dan moet je het met een slang via de kraan doen.
 
Marcel_Altink zei:
Ik heb een mengkraan onder het aquarium en een afvoer :D
Dat scheelt een hele bult werk :D

Hier zit ook een mengkraan.
Had ik een aansluiting kunnen kopen.
Mar pompen heb ik zo al.
 
Slangkoppelingen - GARDENA


Voor het bedienen van diverse watergeef accessoires. � 39,99. Adapter voor
zachte bruisstraal (2905). De GARDENA System aansluiting op de waterkraan.
www.gardena.com/nl/watermanagement/slangkoppelingen/

dapter voor waterkranen binnenshuis (8187)
Voor waterkranen met bruiskop
 
gelukkig staat me bak bij de buiten deur.
tuinslang vanaf de kraan erin en een slang van 2cm doorsnee aanzuigen en na het buitenputje laten lopen. me 400 liter is binnen het uur compleet ververst
 

Terug
Bovenaan