P
Paul Farholly
Guest
Beste iedereen,
Momenteel heb ik een verwaardeloost aquariumpje staan, wat een mandje terug nog helemaal mooi was. (Co2 fles omgevallen, alles in het aquarium, helft dood, drama) afijn, nu dus niet meer dus ik wil de bewoners gaan verhuizen. In mijn aquarium van nu heb ik veel geld, tijd en aandacht besteed aan een voedingbodem, en spulletjes om verschillende bodembedekkers te spekken aan voeding. Dit wil ik niet meer in mijn komende aquarium.
Nou had ik een idee, maar weet ik niet of dit goed gaat.
Ik wil een gips bodem modelleren (of iets soortgelijkswat hard is) en hier dan javamos over een netje heen spannen. De voordelen:
-Javamos groei makkelijk en niet te snel.
-Geen last van opvliegend zand tijdens waterwisselingen.
-Schoner filter.
-Makkelijk landschap te maken.
Wat ik me afvraag:
-Blijft javamos op deze manier in leven?
-Geeft gips geen rare/schadelijke stoffen af aan het water? Zo ja, is er een alternatief of oplossing?
-In het aquarium gaan vuurgarnaaltjes. Deze kunnen veel hebben, maar dit ook?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen informeren.
Gr. Paul
Momenteel heb ik een verwaardeloost aquariumpje staan, wat een mandje terug nog helemaal mooi was. (Co2 fles omgevallen, alles in het aquarium, helft dood, drama) afijn, nu dus niet meer dus ik wil de bewoners gaan verhuizen. In mijn aquarium van nu heb ik veel geld, tijd en aandacht besteed aan een voedingbodem, en spulletjes om verschillende bodembedekkers te spekken aan voeding. Dit wil ik niet meer in mijn komende aquarium.
Nou had ik een idee, maar weet ik niet of dit goed gaat.
Ik wil een gips bodem modelleren (of iets soortgelijkswat hard is) en hier dan javamos over een netje heen spannen. De voordelen:
-Javamos groei makkelijk en niet te snel.
-Geen last van opvliegend zand tijdens waterwisselingen.
-Schoner filter.
-Makkelijk landschap te maken.
Wat ik me afvraag:
-Blijft javamos op deze manier in leven?
-Geeft gips geen rare/schadelijke stoffen af aan het water? Zo ja, is er een alternatief of oplossing?
-In het aquarium gaan vuurgarnaaltjes. Deze kunnen veel hebben, maar dit ook?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen informeren.
Gr. Paul