Bak zonder lichtkap, verlichting?

J

Jamilla

Guest
Ik heb nog een lege meter bak staan, zonder lichtkap. Ik heb hem niet dringend nodig maar ik vroeg me af of jullie een betaalbaar idee hebben? Het moet functioneel zijn, goedkoop en het hoeft niet mooi te zijn.
 
ledstrip? Ik heb er nog wel een liggen.
Je kunt ook een bouwlamp gebruiken, zie dit:
 
Filmpje is me teveel geknutsel, ik ben niet in het bezit van een zaag, boormachine etc.

Ledstrip hoe en zijn die waterproof? Kan dat in de bak zelf of moet ik dat op een plankje plakken die ik erop leg.
 
je kunt ook alleen die lamp doen, daar ging het me eigenlijk om. Op een paar aluminium strips monteren of op een plankje en klaar.

Ik heb een ledstripje op een aluminium profieltje gemaakt, kan gewoon met tie-wraps.
Die stripjes kun je het beste op aliexpress bestellen, moet je wel even wachten maar is lekker goedkoop. Kies er dan een met IP67 of IP68 (code voor water- en stofbestendigheid).
 
Ah dit is idd wat ik bedoel, simpel, goedkoop en effectief en hoeveel zal ik er nodig hebben voor een bak van 100x50? (strips van meter) En dan enkel wit of bv ook een blauwe? White, Warm White.
 
hangt een beetje af van wat je in de bak gaat stoppen...
Ik heb een warmwitte strip, wit en een rgb strip waarmee ik zonsop- en ondergang en maanlicht naboots.
Alas er veel planten in wilt zetten moet je je wel realiseren dat goede leds voor panten wel veel meer kosten.
Ik heb er zelf daarom nog een tl buis bij liggen.

In mijn malawibakje heb ik alleen witte ledstrips (geen planten)
 
Oke, nee wat makkelijke snel groeiers misschien wat ik overheb uit mijn andere bakken.
Het zou dan meer een kweek - uit zwembak zijn.

Al vind ik zo'n stripje voor de andere bakken ook wel leuk, ga het eens uit proberen.
 
Heb wel eens een bak gezien waarin achter elke steen in de hardscape een ledstrip zat. Gaf een geweldig effect, en ze konden met een afstandbediening de kleur van het effect wijzigen.
 
Terug
Bovenaan