Wat is er nieuw

bak zonder poep

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ymsel
  • Startdatum Startdatum
Y

ymsel

Guest
hallo,

ik wil een doorstart maken met mijn bak en wil zo min mogelijk ontlasting in mijn bak.
nu viel het mij op dat Tetra's vervuilend zijn voor een bak en platy's aan 1 stuk doorpoepen.
zijn er nog meer vissen die weinig vervuilend zijn voor de bak?

groet,
 
Garnalen zijn volgens mij de schoonste aquariumbewoners die er zijn. Maar hoe groot is je bak eigenlijk? Het is natuurlijk geen gezicht als je een bak van 2,40 meter hebt met daarin 20 garnalen, dat wordt zoeken. Zelf heb ik guppen en platy's en alles wat daar aan de mond ingaat komt er binnen no time aan de achterkant weer uit. Een beetje poep kan toch geen kwaad? Zelf heb ik een hevelpompje die op het luchtpompje werkt met een opvangzakje zodat je de poep eruit kunt halen zonder water te verversen. Ff 5 minuten poep zuigen en schoon is het weer. Vissen poepen nu eenmaal.
 
Ja,plastic vissen.

Met een goed filter raak je dat toch kwijt?
 
tja, dat is het nadeel van levende wezens. die moet je te eten geven en als dank schijten ze je bak onder, moet je die rotzooi nog opruimen ook. dat is nu eenmaal het risico als je aan dieren begint. hoort bij het normale onderhoud van een aquarium
 
Als je biologische systeem goed loopt en niet overbelast raakt wordt vissen ontlasting snel weer afgebroken. Goed voor je baccies goed voor je plantjes.
 
Als ik je verhaal zo lees vraag ik me af, voer je dan niet te veel?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan