Wat is er nieuw

Bakje gekregen met onbekende vissen.

Lex

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2006
Leeftijd
52
Heb vandaag een bakje gekregen 60x30x30 deze moest weg bij een vorige eigenaar, en na wat schoon water erin gedaan te hebben gekeken wat erin zit...
Wat erin zit: 1 vrouwtjesgup(4cm),1 corry(6cm) en 1 onbekend visje (6a7cm) en wat vuurgarnalen.

720.jpg

De corydoras is een Axelrodi (denk ik)

720.jpg

Zie net dat de foto wel erg vaag is....oeps

De onbekende vis heb ik echt nog nooit ergens gezien, dus als iemand dat weet ?

720.jpg

720.jpg

Heb zelf nog wat bakken staan hier, nu even kijken wat waar in kan.... 🙂

Dat is een Kryptopterus bicirrhis/Indische glasmeerval.

Dank je, deze gaat dus niet in de bak met kleine visjes...maar in een Rio 125 met wat grotere vissen. 🙂

En die Corydoras is een schwartzi.

Ivo, weet je dat zeker? In een meer op Bali waar ik ben geweest kun je wel Kryptopterus vinden weet ik. Daar werd me verteld dat je ze in Indonesi� in ieder geval ook op Sumatra kan vinden.

Het is overigens vitreolus, misschien niet onbelangrijk aangezien je zelf altijd zo'n waarde hecht aan de goede terminologie. 😉

Mascha&Ivo zei:
Seabait zei:
Dat is een Kryptopterus bicirrhis/Indische glasmeerval.
Kryptopterus vitroleus dus en niets Indisch (van het Indi� zoals uit de Nederlandse koloniale geschiedenis) aan want uit Thailand 😉

http://www.mapress.com/zootaxa/2013/f/z03630p316f.pdf
http://www.seriouslyfish.com/species/kr ... stribution
http://www.seriouslyfish.com/species/kr ... lus/#notes

Bedankt voor de correctie Ivo! 😉

'En die Corydoras is een schwartzi.'

Dank je, klopt..knap gezien.. 🙂
Deze gaat in de bak waar ook 9 Corydoras venezuela black in zitten, beter als het bakje waar die inzat...

Dat mag, was helemaal gratis. 🙂

Lex zei:
Dat mag, was helemaal gratis. 🙂

Geweldig, zo wil ik ook wel eens een eigenaar kennen met een aquarium die het zomaar doorgeeft 😉 Zou er echt met de volle 100% voor zorgen!

De vis die je zoekt is wel echt heel raar, die heb ik nog nooit gezien. Maar ja, een mens leert iedere dag bij, h�!

Het bakje is inmiddels wel leeg, de Cory zit bij 9 andere soortgenoten, hij wist niet waar die moest zwemmen in de grote bak i.p.v het kleine bakje waar die in zat...
En de gup en de aparte vis zit in een andere grote bak waar nog een paar ander oude vissen inzitten, samen met de 50a60 garnalen die ook in het kleine bakje zaten... 🙂

ik heb deze al ergens gezien in een winkel en daar zag ik dat het schoolvissen waren...

Nu zie ik het pas, het is een juwel rekord 600, goede deal zou ik zo zeggen!
Anders kan je er wel zo een 100 euro voor neertellen, dus super!
+ nog eens vissen erbij

:thumbs:

Nee cedric,een juwel record 600 is echt geen 100 euro waard

Op Mp meestal zo'n 30 gemiddeld dat er voor gegeven wordt. Ik heb er ook al eens 1 gratis opgehaald.

pietert zei:

Dat zal toch niet veel schelen, wanneer het incluis vissen, grind, planten, decorstukken en andere gadgets zijn.

In Belgi� zijn de prijzen voor aquariumspul een stuk duurder dan in Nederland en dat be�nvloed ook de tweedehandsmarkt.

En C�dric lijkt mij een Belg.

pietert zei:

Ik schrijf hier niet zo maar iets neer, ik heb dit natuurlijk wel eerst opgezocht. Ik stel voor dat jij dit ook gaat doen voor commentaar te geven.
Om het je makkelijk te maken heb ik al twee linkjes voor je gezocht.

Zooplus

PetsPlace

Coulibaly zei:
pietert zei:

Dat zal toch niet veel schelen, wanneer het incluis vissen, grind, planten, decorstukken en andere gadgets zijn.

In Belgi� zijn de prijzen voor aquariumspul een stuk duurder dan in Nederland en dat be�nvloed ook de tweedehandsmarkt.

En C�dric lijkt mij een Belg.

Inderdaad, ik woon in Belgi�. Alles wat je vertelt, klopt. In Belgi� is alles veel duurder qua aquaria hobby. Echt niet aan te raden om hier mee te beginnen als je in Belgi� woont, maar ik heb dit dan toch gedaan. Maar ik zou de hobby niet meer kunnen loslaten, en ik ga ze binnenkort ook uitbreiden, maar dat gaat weer een enige investering kosten.

Maar de huizen zijn weer goedkoper in Belgie. 😉

Gratis gratis, voor niks gaat de zon op Mascha! 🙂

Botia zei:

Zeker. Net zoals tabak, benzine, alcohol en bijna alles wat lekker is 🙂

Maar aquaria stuff dus niet. Scheelt soms aanzienlijk, kan oplopen tot 20 a 30%

Ik schrijf hier niet zo maar iets neer, ik heb dit natuurlijk wel eerst opgezocht. Ik stel voor dat jij dit ook gaat doen voor commentaar te geven.

haha hoe oud ben jij Cedric 😛

Ik stel voor dat jij dan wat beter zoekt lieve schat...

http://www.hornbach.nl/shop/JUWEL-Aquar ... keldetails

compleet bakkie he.

kusjes Pietert

En 9 van de 10 keer zijn vissen en andere attributen die je bij een tweedehands bak krijgt juist een last ipv een meerwaarde.

Coulibaly zei:
Botia zei:

Zeker. Net zoals tabak, benzine, alcohol en bijna alles wat lekker is 🙂

Maar aquaria stuff dus niet. Scheelt soms aanzienlijk, kan oplopen tot 20 a 30%

Ja, met aquaria prijzen heb ik wel wat ervaring 😉

pietert zei:

haha hoe oud ben jij Cedric 😛

Ik stel voor dat jij dan wat beter zoekt lieve schat...

http://www.hornbach.nl/shop/JUWEL-Aquar ... keldetails

compleet bakkie he.

kusjes Pietert

De bakjes die ik heb opgegeven in de linkjes waren compleet.

En jullie Belgen betalen ook veel minder wegenbelasting maar dat is ook wel te merken ook! 😀

Seabait zei:
En 9 van de 10 keer zijn vissen en andere attributen die je bij een tweedehands bak krijgt juist een last ipv een meerwaarde.

Ik heb nog nooit een tweedehandsbak genomen omdat ik dit ook niet echt vertrouw...
Weet niet, maar heeft iemand anders hier misschien ervaring mee als dit goed verloopt?

haha hoe oud ben jij Cedric ??? denk 15.
En is en He Hij.

Ik stel voor dat jij dan wat beter zoekt lieve schat...?????
Tegen een jongen?

C�dric Vleminckx zei:
Seabait zei:

Ik heb nog nooit een tweedehandsbak genomen omdat ik dit ook niet echt vertrouw...
Weet niet, maar heeft iemand anders hier misschien ervaring mee als dit goed verloopt?

Ik bedoel dat er meestal vissen en andere troep bijzit dat helemaal niet geschikt is voor de bak.

C�dric Vleminckx zei:
Seabait zei:

Nee? waarom niet?
Bij mij zijn ze allemaal gebruikt.
Marktplaats, 2ehands,En de Kringloop, en van de straat.

Ja gebeurt ook nog wel ,hier.

Bertus zei:
En is en He Hij.

Tegen een jongen?

Inderdaad, vond ik ook al wat raar..
Jep, ben 15.

Bertus zei:
C�dric Vleminckx zei:
Seabait zei:

Nee? waarom niet?
Bij mij zijn ze allemaal gebruikt.
Marktplaats, 2ehands,En de Kringloop, en van de straat.

Ja gebeurt ook nog wel ,hier.

Haha, in de kringloop, vind je daar een aquarium?

Bertus zei:
En is en He Hij.

Tegen een jongen?

tuurlijk, waarom niet?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan