Wat is er nieuw

Bakje voor Pethia padamya

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Malloot
  • Startdatum Startdatum
M

Malloot

Guest
Na een poos zonder serieus aquarium te hebben geleefd, heb ik nu weer een bakje aangeschaft (RIO180).

Als hoofdbewoners wil ik een groepje Pethia padamya gaan houden.

Graag zou ik suggesties ontvangen als 'bijvissen'

Heeft iemand nog suggesties welke planten ik uit het biotoop kan gebruiken. Ik dacht zelf aan een selectie van de volgende soorten: Microsorum pteropus, Pogostemon helferi, Hygropila difformis, Hygrophila corymbosa, uiteraard een leuke Cryptocoryne maar moet mij nog verdiepen welke soort in het biotoop voorkomt.
 
Ik weet niet in hoeverre je het een biotoop wil laten zijn, maar op Seriously Fish staat dat deze vis op 3000 meter boven zeeniveau is gevonden in een klein meertje zonder planten en met een zeer hoge pH. Bron: klik

Verder staat er dat de vis uit Myanmar komt. Als ik daar op zoek op google krijg ik vooral veel Hillstream soorten...
Hill stream:
Hillstream 'loaches' genoeg
Devario affinis
Schistura vinciguerra

Wat wel zou kunnen:
Parasphaerichtys ocellatus
Oreichtys sp. Myanmar (is wel lelijk 😛 )
Dario sp. Myanmar is misschien een hele leuke optie

En er is nog wel meer te vinden
klik

Dus volledig biotoop gericht zou zijn: Kale bak met alleen die vis, wat natuurlijk saai is 😛
Myanmar biotoop is te doen, maar de vissen zijn misschien niet goed verkrijgbaar.
Azi� biotoop is natuurlijk zeer goed te doen en dan is je viskeuze zeer groot.
 
Vandaag het eerste groepje van 11 stuks Pethia padayma aangeschaft. Beestjes waren matig doorvoed, maar voldoende om toch mee te nemen. Mogelijk dat er nog een paar mannen bijgekocht gaan worden, om de verhoudingen 1-1 te maken. Helaas waren er niet meer exemplaren meer in de winkel.

Tevens een groepje van 6 Danio kyathit bij een andere zaak meegenomen. Dit groepje moet nog groter worden, maar ook hiervan waren er niet meer te koop.

Heb nog even getwijfeld om Danio tinwini mee te nemen in plaats van de Danio kyahit, maar deze kwamen mij te fragiel over om bij de Pethia's te zetten.

Iemand nog een suggestie voor op de bodem? En een leuke garnaal? Of een mooie slak?
 
Hey Malloot,

Goed om te zien dat je weer een bakje opzet.

Op de bodem is Garra flavatra wellicht een optie.

Erg timide visjes zou ik niet bij Pethia padamya en Danio kyathit zetten. Dus Dario spp. etc. zou ik niet doen.
 
Henri, Garra flavatra ziet er erg leuk uit.
Ik heb ook wel oren naar Acanthocobitis botia , heb je hier toevallig ervaring mee?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan