Bakken van jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Hier even wat foto s van onze bakken zoals ze op het moment ervoor staan. Ik de 80cm en de 1 meter bak volgen we de EI methode. Dit is de 80 cm bak:
849447_0_82_bakken_op_13_6_2013_001.jpg

Dit is de 1 meter bak:
836579_0_82_bakken_op_13_6_2013_004.jpg

De 60 cm bak met cpo kreeften:
252127_0_82_bakken_op_13_6_2013_007.jpg

Een deel van de 80 cm bak:
817367_0_82_bakken_op_13_6_2013_002.jpg

Verder hebben we nog een aantal met garnaaltjes en een bak met Tylo slakken. Deze zal ik een volgende keer wel plaatsen.

A

AadMec

Guest
Mooi John !!! Waarom zie ik zo weinig vissen hahahaha.

TS
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Aad, Normaal roept men altyd snel er zit teveel vis in he ;)
Kijk als ze mij zien schieten ze weg van de schrik hahaha.
Nee in de 1 meter bak zit 1 koppel Maroni s en 6 cherrybarbelen en 7 regenboogvisjes (met die gele vinnetjes). Verder 1 ancistrus van 7 cm en 1 L134 van 5 cm.

In de 1 meterbak zit:
1 hele oude zwaarddrager vrouw
8 rasboras Espei
8 kardinalen
6 endler guppen (mannen)
1 koppel betta Splendes

Dus de bakken zijn eigenlijk behoorlijk gevuld hoor.
Maar ja als ik foto s wil nemen schieten ze vaak weg. Net hun baasje zeg maar he :P

Oh ja in de 60 cm zitten nu 5 cpo. Is eigenlijk ook teveel maar ze zijn nog niet zo groot. Ik had er 2 maar kreeg 3 kado van iemand die ze kwijt moest.

Edit: De Maroni s zie je niet want die zaten in quarantaine een paar weken geleden zoals je wellicht al weet. Die zijn gelukkig gezond en wel weer teruggekeerd.

A

AadMec

Guest
Ik hou er idd wel van hoor, niet te volle bakken.

Kijk da's goed nieuws vwb de maroniis.

TS
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Aad, Bedoel je met niet teveel planten of viisen, of beide?? Lol.
Ik hou wel van veel planten en volg daarom zoals jij wel weet ook de EI he. Als ik op kom zeg ik s morgens altyd tegen ze: Knallen krengen :D

Maar ja je moet wel een beetje rekening houden met de waarden dan he ivm de vissen. Enkele komen nog uit de tyd dat ik geen EI volgde namelijk.

A

AadMec

Guest
Niet teveel vissen. Alhoewel ik ook in mn Zuid Amerikabakken niet al teveel met planten wil hebben.
Het mooie is als je op Youtube diverse rivieren in Zuid Amerika bekijkt, deze vrijwel plantloos zijn hahaha.

Ja ik weet dat je de EI volgt. Ze doen het er prima op. Is dat Hoornblad van mij??? Dat knal ik er wel uit trouwens. Wat een oerwoud wordt dat zeg.

TS
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Aad, Kun je je nog herinneren dat dat als soep aankwam door de post? Je was toen nog zo boos he.
Ik weet niet waar het wegkomt maar groeit erg hard ja.
Doen de plantjes die ik jouw stuurde het ook goed?? Al weet in niet meer wat het was. Ja oa de saggitaria.

TS
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Tja we doen ons best he. De meterbak is inmiddels al voller. Ik had daar tot voor kort lang last met de opstart. Bleek dat er in de Tetratec ex700 de bakken niet goed aansloten en het water er dus niet goed door ging en er geen goede cultuur aanwezig was. Sinds dat deze is vervangen door een Eheim2213 is het probleem van bv de opstartalg weg.
ook aan het vuil merkte ik dat de bacteriecultuur niet ok was.
Maar dit probleem is dus opgelost (dank aan JurgenD :thumbs:).
De hoeveelheid planten is dus ook flink al toegenomen in de meterbak.
Bedankt voor jullie positieve reacties hoor :thumbs:

Lid geworden
19 jul 2009
Mooi! Was al benieuwd naar je bakken ;)

Zien er toppie uit :thumbs:

A

AadMec

Guest
Niet teveel veren in z'n r..t he. Anders gaat ie naast zijn schoenen lopen die Groninger hahaha.

TS
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Ja maar aan scapen doe ik dus niet. Ik plant de planten erin en hoop maar dat ze goed groeien en dan krijg je vanzelf een plantenbak. Ik vind veel planten ook mooi want anders had ik ze niet he. Bedankt voor de reactie.

TS
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Hij bedoeld die grijzige in de cpo bak. Die komen van Aquaplantexange ja en die zullen enkele van jullie vast herkennen.
Toch ben ik er niet zo erg tevreden over. Ze zijn ruw en daardoor vervuilen ze snel en dat is amper schoon te krijgen. Ik had 1 in de meterbak en heb die al vervangen door een bloempot.

Lid geworden
13 sep 2008
Mooie bakken hoor! Vooral die meest dicht beplante vind ik erg mooi!

TS
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Hier de net opgehaalde Dennerle 30 met SF LED verlichting. Deze is voor de citroentjes. De Home25 komt dan leeg en die mag weer weg.

492492_0_82_dennerle_30_voor_citroenen_op_19_7_13_002.jpg

Alleen een achtergrondje moet er dus nog achter.

TS
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
We hebben deze week de Multi s gehaald. Deze zitten er nu 1 dag in en er moeten nog een aantal slakkenhuizen bij hoor.
821853_0_82_tangiyaka_003.jpg
262985_0_82_tangiyaka_005.jpg
332685_0_82_tangiyaka_007.jpg
947987_0_82_tangiyaka_004.jpg
Het zijn itt de Ocellatus erg rustige visjes die ook naar elkaar rustig zijn.

Lid geworden
5 jan 2012
mooie visjes hoor,

als je jongen hebt ga je die dan allemaal houden? :P :P :D

Lid geworden
14 jan 2009
Dat kan prima hoor. De grootte van een kolonie multifasciatus past zich aan aan de grootte van de leefomgeving.
Zijn er opeens te veel dan zijn er ook geen schuilplaatsen meer en dan vallen de jongen ten prooi aan hongere (oudere) vissen.

Lid geworden
15 okt 2012
Wat een leuke visjes die ocellatus...!

Trouwens, al je bakje staan er echt leuk bij, hou ik wel van zo!

Lid geworden
5 jan 2012
ocellatus is toch beter in een koppeltje?

TS
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Ja daarom is de Ocellatus nu ook weg en door de multi s vervangen. Nou ik denk niet dat we ze allemaal houden in een Aqua65.
@Fish, We hadden gelezen dat bij de Multi s de vissen zeg maar samen voor de jongen zorgen en ze niet of niet snel opeten. Wat klopt daar dan van?? Ik vond het al bijzonder, maar ja.

@Marlies, Ja de Occelatus is een leuke vis maar vrij fel en agressief en dus niet geschikt voor een Aqua65 itt wat de lfs hier vertelde. De Multi is veel rustiger en dat zien we direct ook wel. Bij de Ocellatus had er direct bijna al 1 een ander bij de kieuw te pakken en liet haast niet los. Deze Multi s gaar vredig met elkaar om zo te zien.

Bovenaan