Bakken van jessicapilon

Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
68
Website
aquaforum.nl
Ik wist niet dat er 2 soorten waren die je kan herkennen aan de kleur bloem.
Als ik onderstaande lees dan zijn ze lastig lang goed te houden:

Ja, er zijn twee soorten. De planten zijn lastig te houden maar het kan wel. Ik heb ze in het verleden ook gehad. Wanneer ik de rustperiode niet aanhield dan stierven ze meestal af. Haal je de knollen eruit en doe je ze in een pot kan je terugzetten wanneer ze wee kiemen. Dat is, vond ik tenminste, wel altijd veel werk. Ik heb ook wel geprobeerd om ze in de bak te houden en ze dan op een meer donkerder plek te zetten zodat de groei eruit ging. De bladeren gaan dan hangen maar het is me zo wel gelukt om door een rustperiode te komen. Het werkte trouwens niet altijd. De longiplumulosus moet je eigenlijk ook zo verzorgen maar dat doe ik nooit. De soort is sterker en gemakkelijker maar hebben wel degelijk ook rustperiodes.

TS
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Nou Ben ik ga wel zien of hij het volhoudt of niet want ik ga niet met potjes aan de gang. En anders koop ik wel een wat makkelijkere soort want de familie bestaat uit meer soorten dan enkel deze.
Net heb ik hem weer flink met verversen gesnoeid want ik telde al dik 15 bladeren dus ik heb er eerst 6 weer weggehaald en dat doe ik bijna wekelijks.

Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
68
Website
aquaforum.nl
Nou Ben ik ga wel zien of hij het volhoudt of niet want ik ga niet met potjes aan de gang. En anders koop ik wel een wat makkelijkere soort want de familie bestaat uit meer soorten dan enkel deze.
Net heb ik hem weer flink met verversen gesnoeid want ik telde al dik 15 bladeren dus ik heb er eerst 6 weer weggehaald en dat doe ik bijna wekelijks.
Het kunnen, als je ze laat gaan inderdaad flinke bossen worden met wel 30, 40 bladeren! Maarre… je begint een beetje van je buurman en zijn tuin over te nemen... Dat kan natuurlijk niet en dus zoek maar vast wat potten op! :D:D:petjeaf:

TS
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Het kunnen, als je ze laat gaan inderdaad flinke bossen worden met wel 30, 40 bladeren! Maarre… je begint een beetje van je buurman en zijn tuin over te nemen... Dat kan natuurlijk niet en dus zoek maar vast wat potten op! :D:D:petjeaf:
Mooi groen is niet lelijk :D :D

TS
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54

Bovenaan