bakken van rene74monte :-)


R

rene74monte

Guest
dit zijn mijn bakken ,
deze gaat straks weg omdat ik een grotere bak heb gekocht
b71hnp.jpg


deze heb ik gekocht en ben ik nu mee bezig , was de bedoeling om er een groot stuk eikenhout in te doen maar dat duurt me eigenlijk te lang ,

3cpyv3yt6.jpg


en net deze achterwand op de kop getikt , denk dat dat een hele mooie basis is

3c38k7b0m.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
over genomen van iemand in duitsland , 6 tientjes :) :)
 
o , ja , dat weet ik niet , ik zie wel foto`s
 
Veel plezier met je nieuwe bak en mooie achterwand.
 
komt helemaal goed , eerst nog even op zoek naar wat spul om er in te maken
 
Erg fraai zo hoor en succes met de verdere inrichting.
 
thanks , komt goed , vanavond weer even wat spulletjes ophalen , met die wand was wel even spannend , denk niet dat er heel veel mensen zijn die de zaag er in zetten :) :)
 
weer een paar stapjes verder , het begint er al een beetje op te lijken

7kqybsscwg.jpg
 
Waarom heb je die wand gezaagd?
Ga je nog wat met dat zwart doen?
 
eigenlijk heb ik hem gezaagd omdat hij me veel te ver de bak in kwam , je bent gelijk een derde van je bak kwijt , en op deze manier heb je dat niet , veel meer diepte zo en de vissen kunnen er ook mooi achter .
dat zwart is geen zwart meer , dat heb ik er achter weg gehaald , ga er een blauwe achtergrond achter doen , even proberen hoe dat lijkt
 
Ik heb een groene achterwand doormiddel van een piepschuimplaat groen geverfd met latexverf
afhevelen.jpg
 
dat kan ik niet mooi vinden , is net of de hele bak groen is van de alg , misschien vertekent het enorm op de foto ,
 
Ja het vertekend wel iets maar blauw vind ik juist enorm onnatuurlijk en zwart ook, ik ben meer van zachte kleuren op dat gebied
 
dat was mijn eerste gevoel ook toen ik de foto zag, het is alg, totdat ik ging lezen dat je zelf groen hebt geverfd.
Dan zou ik nog meer neigen naar zwart.
Maar wel in de bak en niet erachter ivm spiegeling indien je foto's maakt.
 
bij mij komt het achter de bak omdat ik ook de mogelijkheid wil hebben om achter de wand te kunnen kijken
 
zo , de planten zitten er voorlopig in , misschien later nog wat er bij , maar eerst maar eens even kijken hoe het zo gaat

zf421mg.jpg
 
nou , heb ik weer , toen ik da bak over nam zat er van allerlei vis in , oa 2 torpedobarbelen , heb toen besloten om deze te houden en er een paar bij te kopen ,
vorige week kwam ik er 6 tegen die al bijna volgroeid waren , heb ze gekocht om zo dus een mooi schooltje te hebben ,
ze zitten nu een week in de bak en nu gaan ze ineens achter elkaar dood , de schubben gaan op het achterste deel van het lichaam uit staan en het wordt een beetje rood ,
ze zwemmend an ook niet meer en eten niet meer , en niet lang daarna liggen ze op hun rug , ben er nu al 3 kwijt
de waterkwaliteit was perfect in orde .het enige wat ik heb gedaan is esha in de bak doen omdat er een andere vis was met een dik oogje ,
is een rode rio en die is wel weer aardig aan het opknappen , verder heb ik deze week met rode muggenlarven gevoerd ,
dacht dat dat tegenwoordig ook wel veilig was maar lees daar nu toch wel wat shit over .
ben een beetje aan het googelen en het schijnt wel vaak voor te komen met die torpedo`s en niemand schijnt te weten waar het van komt , ze roepen allemaal van allerlei verschillende dingen
 
Ziet er goed uit! En zeker mooi resultaat van die gezaagde achterwand. Kan je zeggen dat je vissen er graag achter gaan zitten, deden ze hier ook.
 
dat was ook de reden dat ik de zaag er in heb gezet , en anders neemt het ook veeel te veel ruimte in beslag , op sommige stukken meer dan 30 cm , heb er nu ook gewoon zand achter gegooid en plantjes geplant :)
ja , inderdaad kloten van die barbelen , die 2 die ik al had hebben nergens last van , heb er nu nog 2 anderen bij in waarvan er 1 ook ziek lijkt te zijn , maar maar een heel klein beetje , misschien dat die er door komt , weet ook niet wat ik er verder mee aan moet , he zijn nou ook niet bepaald makkelijke vissen om er eventjes uit te vangen
 
zo , kleine bakje is weer schoon en opnieuw ingericht , nu eerst maar even laten groeien en bloeien , het plan is om er alleen maar corydoras adolfoi in te doen , met heel misschien wat muskiet rasbora`s

e88u62y.jpg
 
Erg fraaie bak hoor, lekker rustig om te zien met mooie lijnen erin!
Leuk ook met die lijsteen
 
thanks , die leisteen heb ik er in gelegd voor de corydorassen , en die ronde steen waar die plaat op ligt is hol , dat is een deel van de achterwand en af en toe ben ik alle cory`s kwijt en komt ineens de hele kudde daar onder vandaan zwemmen , leuk gezicht is dat :)
 
nou , vanavond de laatste 2 torpedobarbelen uit hun lijden verlost , heet leek eerst goed te gaan en ze leken er door te komen , zagen er al weer bijna normaal uit en ineens ging het weer mis , de ene had een rode plek op de zijkant die aan het wegtrekken was en ineens zat er vanavond een gat in , de andere had ineens de schubben achter de rugvin helemaal opgezet net als de anderen die ziek waren , eigenlijk ben ik wel opgelucht dat het afgelopen is en ik wil die beesten er ook nooit meer in hebben
 
Jammer van de vissen Rene maar het hoort soms bij de hobby.
 
tja , het is soms nou eenmaal zo , ik weet het , ik denk dat het nu ook wat rustiger en veiliger voor de andere vissen gaat worden nu die barbelen niet meer ik blinde paniek door de bak knallen
 

Terug
Bovenaan