Bakken van Shoto


Diamant zalm. Leuk!


Als je niet zuid amerikaans gebonden bent zijn Congo zalmen ook heel leuk.
 
Heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar die worden me te groot. Ruim 10 cm en de bak is maar 100cm.
 
Heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar die worden me te groot. Ruim 10 cm en de bak is maar 100cm.
Oke in mijn opzicht kan dat gewoon hoor.
Maar diamantzalmen zijn ook heel mooi.

Zelf heb ik de colombia tetra en de sarpae ook hele leuke vissen.
 
Die zijn ook mooi. Met name die Colombia. Kleine piranha ;). nette zaak in Geleen . De bakken van de vissen waren schoner dan de zaak zelf. Daarnaast waren de bakken gegroepeerd op vissen die bij elkaar kunnen.
 
Net het water getest
pH 7,5-8
Gh 5
Kh3
Nh3 0
NO2 0
NO3 0

Beetje vreemd dat pH gestegen is en gh en KH gedaald. Vandaag KH plus toegevoegd om de KH met 1 te laten stijgen.
Twee vragen:
Weet iemand waarom de pH stijgt en KH en gh dalen?
Moet ik die KH dagelijks toevoegen of alleen bij de waterwissel?
 
IMG_20200203_185340.jpg

Even een actuele foto delen. :D.
 
Het is al eerder aangegeven, maar met een zwarte achtergrond komen de plantjes mooier uit denk ik. Of is er een bepaalde reden dat je niks tegen de achterruit hebt zitten?
 
Zelf wil ik de achtergrond graag zwart maken. M'n vrouw is nog niet overtuigd. Haha. Komt nog wel. :cool:
 
Geen Espei en ook nog moeite met de achtergrond:juggle: ;)
We zijn er nu zo aan gewend dat er geen middenbak vissen in zitten dat er voorlopig even geen middenbakkers in komen. Vanmiddag wel een koppel Apistogr. agassizi halen
 
Net het water getest
pH 7,5-8
Gh 5
Kh3
Nh3 0
NO2 0
NO3 0

Beetje vreemd dat pH gestegen is en gh en KH gedaald. Vandaag KH plus toegevoegd om de KH met 1 te laten stijgen.
Twee vragen:
Weet iemand waarom de pH stijgt en KH en gh dalen?
Moet ik die KH dagelijks toevoegen of alleen bij de waterwissel?
Eeerst en vooral mooie bak ,
vermoedelijk je catappa bladeren die iets van je kh/gh snoepen
heb je een reden waarom je kh wenst te verhogen?
 
ps
pas op dat je planten geen npk tekort krijgen
 
Vandaag 1 chiclide man en 2 vrouwen gehaald. Ook de venezulaanse corry's aangevuld tot 6. Ze hadden er toevallig nog vier in de zaak. De achterkant is even tijdelijk zwart gemaakt met grote papieren vellen (valt overigens totaal niet op dat het papier is) en koste me in totaal 2,60 en 8 stukjes plakband.
IMG_20200208_174526.jpg
 
N= Stikstof
P=Fosfaat
K=Kalium

Ook wel macro's genoemd in plantenvoeding dit zijn de hoofdbestandsdelen samen c=koolstof
Er zijn vele soorten n=stikstofvormen die die niet gewenst/giftig zijn in het aquarium, maar no3 kun je met mate toevoegen zonder vissen te belasten en toch je planten goed te laten groeien
 
En weer zes weken verder. De drijvers waren verschrikkelijk. Ze verstoorden de stroming immens. Beetje huisgehouden in de hoop een bak te maken die iets prettiger is om naar te kijken.

IMG_20200415_202945.jpg


Tips en tops zijn welkom.
 
Die is mooi dichtgegroeid! Mooie opvallende apisto ook!
 
Jammer dat de grote bak weggaat Shoto.
 
Jammer dat de grote bak weggaat Shoto.
Ja en nee, zeker jammer, maar zoonlief mist z'n betta en wil nu liever één echt goede bak onderhouden dan twee halve.
En zelf mis ik de betta ook wel hoor ;). Zijn toch gele karaktervolle vissen.
Gaat een juwel 60 worden met de filter die we nu hebben. Daar kan ik de uitstroom zachter van zetten. Neem dan gelijk een klein CO2 systeem erbij.

Zal dat 1 betta, de habrosus, uit de huidige bak, hastatus en de japonica worden. De rest gaat verkocht worden. Dus als je interesse hebt. :)
 
Eh okay?! Wel jammer dan, was een mooie bak! Snap de keuze!

Maar eh, een klein bakje met een kempvis? Das niet een optie?
 
Eh okay?! Wel jammer dan, was een mooie bak! Snap de keuze!

Maar eh, een klein bakje met een kempvis? Das niet een optie?
Ik wil het dan ook gelijk goed doen. Hebben hier een tijdje drie bakken gehad, maar was toen wel iedere dag ermee bezig. Ik vond dat wel leuk :), maar de rest van de familie minder. Dus wil dan nu liever één bak goed doen, dan twee half.
En vind het niet kunnen dat ik nu vissen heb en m'n zoon niet....Maar er zijn al aardig wat reacties en een eerste bod is al binnen. Dus verwacht wel dat het een dezer dagen verkocht zal zijn.

Heb ik gelijk wat te doen deze vakantie en kan over een week of 6 een nieuwe betta uitgezocht gaan worden door zoonlief.
 
Ik snap je keuze Shoto en ben om dezelfde reden vorig jaar ook van 14 naar 2 grote en 2 nano s terug gegaan.
 
ga er nu wel gelijk een co2 systeem bij zetten. alleen even uitzoeken welke het gaat worden. Tips?
 

Momenteel is veel niet op voorraad maar anders zou ik eens bellen wanneer weer te leveren is. Is een goed adres verder.
 
WE hebben ons bedacht WE vinden dat we toch wel erg veel tijd en enegie in de huidige bak hebben gestopt. WE hebben besloten er dan ook niet zomaar mee te stoppen :) ;)
 
Haha, je bent net het weer dus erg veranderlijk ;)
 

Terug
Bovenaan